Hoi!
Eerst wil ik even kwijt dat ik de verschillende onderwerpen op dit forum met veel belangstelling lees en dat ik echt onder de indruk ben van de tijd en energie die sommigen van jullie steken in het informeren en begeleiden van baasjes die het even niet meer weten.
Ik heb al ontzettend veel van jullie geleerd en daar wil ik jullie voor bedanken!
Maar goed, even to the point:
Ik heb al wat onderwerpen over dit onderwerp gelezen, maar de meningen blijven nogal verschillen en dat begint me toch wat zorgen te baren. Ik sta op het punt om een Zwitserse Witte Herder te adopteren; als alles goed gaat is hij eind december bij ons.
Ik heb een vraag over de nachtrust, wat blijkbaar een flink discussiepunt is!
Is het echt noodzakelijk voor het welzijn van de hond dat hij uit de slaapkamer wordt geweerd? Ik was van plan om de pup bij mij op de kamer te leggen, op een plekje dat daarvoor bedoeld is. Als ik op websites van fokkers rondkijk, zie ik dat sommigen dit afraden, vooral voor de hond zelf.
Ik houd rekening met wat gesloop en ongelukjes, dus daar ben ik op voorbereid en daar zie ik niet echt tegenop, maar als het echt slecht is voor de hond, dan maak ik me wel wat meer zorgen...
Alvast bedankt voor jullie reacties.