Goedenavond Leeleebijou,
Wat doe je nog meer, behalve de speeltjes opruimen? Hoe pak je het aan om Delta te kalmeren? Iets meer details graag... Hoe laat eet ze ongeveer, na hoeveel uur middagdutje en hoe lang duurt de middagwandeling ongeveer... Of ze haar energie goed kwijt kan... En in wat voor stemming is ze voordat ze gaat eten?
Verder ja, voor middelgrote tot grote honden is het beter dat de hond rustig is voor en na de maaltijd om een maagtorsie te voorkomen.
Wat voor ras is Delta ook alweer? (sorry, ben het even vergeten)
In ieder geval, je hoeft niet in paniek te raken hoor, het is normaal, ik geloof dat ze 3,5 maand oud is? 🙄 Onze boxer ook, toen ze klein was was ze behoorlijk druk na het eten, pure levensvreugde 😂 en eten is natuurlijk heerlijk😁, ze rende dan keihard door het huis 😅😅 dus dan riep ik haar na de maaltijd voor een rustige knuffel (geen spelletjes) en dan bleef ze bij me zitten of liggen met een kauwspeeltje of een hertengeweitje. Dat is trouwens meteen een goede oefening voor de rust en het hierkomen! Vooral na het eten was het fijn dat ze kwam... Laat haar niet weglopen met het speeltje... Houd haar bij je met het speeltje... Zonder stress of druk, gewoon een rustmomentje... Zodra ze te druk werd, zei ik zachtjes "ssst" terwijl ik haar aaide (stevig en rustig, niet 10 aaien per minuut want daar worden ze juist druk van) en als ze dan rustig werd... zei ik "goed zo, rustig"
Na een paar van die sessies per avond begrijpt ze sinds ze een maand of 4 is dat het 's avonds rusttijd is! Trouwens, soms legde ik het hertengeweitje gewoon naast me neer en terwijl ze lag te kluiven, las ik een boek op haar rug (ja ik weet het, ze is geen tafel 😁), maar ik wilde ook niet dat ze dacht dat ik alleen maar naar haar zat te kijken en dat ze 24/7 het middelpunt van de belangstelling was...
Dus, zodra ze in die rustige modus zit, laat je haar even uit. Blijf zelf natuurlijk ook rustig...
Bij mij worden die verhalen altijd superlang... Maar ik hoop dat je er wat aan hebt... Want een overprikkelde pup ken ik wel... Ik ben er als je me nodig hebt...