Mijn hond blaft als we aan tafel zitten, help!

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

ik heb momenteel een hond van 2 jaar, echt een lieverd, maar hij is helemaal gek op eten.

Toen hij nog een puppy was, heeft mijn moeder hem de slechte gewoonte aangeleerd om aan tafel een pootje te geven in ruil voor een brokje.

Dit is al bijna een jaar niet meer gebeurd (althans, niet waar ik bij ben).

Maar nu blaft hij bij bijna elke maaltijd; hij geeft zijn pootje en blaft steeds harder. Ik zeg streng 'nee' tegen hem en ik negeer hem, maar niets helpt.

Daarom lok ik hem nu vaak mee met een brokje om hem in een andere kamer te zetten.

Nu ga ik volgende week met hem op reis (naar een hotel) en ik ben echt bang dat ik een andere oplossing moet vinden...

Bedankt voor jullie hulp!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

54 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Nee hoor, ik zei: ik heb geprobeerd hem te negeren – ik heb geprobeerd 'nee' te zeggen.

Het probleem is dat hij niet ophoudt; hij kan wel een half uur lang blijven blaffen, zelfs als je hem negeert.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Je zegt dat je hem negeert, maar tegelijkertijd zeg je "nee". Dat is tegenstrijdig. Je moet echt niet toegeven door hem eten te geven, ook niet in een andere kamer. Bij je volgende maaltijden moet je hem gewoon negeren: praat niet tegen hem, kijk hem niet aan en raak hem niet aan. Geef hem pas weer aandacht na de maaltijd als hij rustig is geworden. Dan stopt hij er uiteindelijk vanzelf wel mee.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Haha ja, ik heb het geprobeerd met meloenschillen (hij is dol op augurken) of groenten.

Dat is het hem juist, hij luistert alleen voor eten. Ik laat hem liggen, maar zodra ik ga zitten, staat hij alweer op!

:/

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat ik vroeger met mijn hond deed als ik aan tafel zat, was hem iets geven wat hij echt vies vond, zoals een augurk of mosterd. Daardoor kwam hij niet meer naar me toe, voor het geval dat ik hem weer zoiets ranzigs zou geven ^^

Anders kun je hem het commando geven om te gaan liggen en op een afstandje van de tafel te wachten tot je klaar bent met eten. Geef hem daarna een brokje als beloning omdat hij zo goed heeft gewacht.

Het voordeel met jouw hond is dat hij gek is op eten, dus je kunt hem superveel leren met behulp van snoepjes ^^ veel succes!

Vertaald Frans
  • 54 reacties van 54

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!