Gehoorbescherming voor honden, iemand ervaring mee?

Leeleebijou
Leeleebijou Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal,

Binnenkort krijgen we gezellig een kleine Zwitserse Witte Herder in ons gezin.

Mijn vriend draait af en toe als dj (zo'n 1 à 2 keer per maand) op evenementen, meestal in de buitenlucht, en we willen haar het liefst zo veel mogelijk meenemen.

Tijdens die evenementen zou ze dan bij hem in de buurt blijven. Maar we maken ons natuurlijk wel zorgen om die kleine oortjes en willen haar beschermen tegen de decibels met speciale gehoorbescherming voor honden.

Ik zag net dat dit bestaat en dat het vooral door het leger en de politie wordt gebruikt voor de luchtvaart en zo.

Het is natuurlijk nog niet voor meteen, want haar oren staan nu nog niet omhoog!

Ik ben heel benieuwd naar jullie ervaringen met dit soort gehoorkappen en of er ook nadelen aan zitten.

Alvast super bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

22 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Daarnaast moet je je hond aan hele krachtige trillingen laten wennen. Je moet met de hele context rekening houden, niet alleen met het geluid.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik denk dat je beter bij professionals kunt aankloppen, want het zou me verbazen als je hier ook maar één ervaringsverhaal gaat vinden.

Wil je dat dit werkt, dan zul je de hond al heel vroeg moeten laten wennen aan het dragen van iets op de oren.

En verder: een Zwitserse Witte Herder op een DJ-avond midden in de menigte is een behoorlijke uitdaging. Je kunt de pup maar beter heel zorgvuldig uitzoeken, want het ras is hier niet per se het meest geschikt voor. De Witte Herder staat namelijk bekend om zijn gevoeligheid en de neiging tot verlegenheid.

Vertaald Frans
  • 22 reacties van 22

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!