Hoe lang voordat Incurin effect heeft?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Urine-incontinentie is een bijwerking van sterilisatie die helaas best vaak voorkomt bij teven. Zowel Propalin als Incurin zijn twee medicijnen die helpen tegen incontinentie bij de hond. Incurin werkt door de rol over te nemen van de hormonen die normaal door de eierstokken worden aangemaakt, wat zorgt voor een goede controle over de blaas. De effectieve dosis en hoe vaak je het moet geven, verschilt echter per hond. Als je geen effect ziet, bespreek dit dan met je dierenarts om de dosis eventueel te verhogen en zo de juiste dosering te vinden.
Groetjes,
Julie
Water weghalen is een enorme fout. Een hond heeft hydratatie nodig. Dat is belangrijk voor zijn nieren, maar ook voor de spijsvertering, de vacht en zelfs het cognitieve systeem.
Een hond moet altijd water tot zijn beschikking hebben.
Toegang tot water ontzeggen is dierenmishandeling.
Hoi, mijn Cairn Terriër van 11 jaar oud begon 's nachts in haar slaap "in bed te plassen". Eerst was het één keer per week, daarna twee of drie keer... We hebben gelukkig snel ingegrepen. De dierenarts heeft Incurin voorgeschreven: 1 tablet per dag gedurende 15 dagen en daarna 1 tablet om de dag.
Het werkte al na twee of drie dagen.
We geven haar het tabletje 's avonds vlak voor ze gaat eten (ik verstop het in een lekker rijpe dadel). Vanavond is het doosje van 30 stuks leeg, dus morgen ga ik de dierenarts even vragen hoe we nu verdergaan.
Nog een detail: mijn hondje wil altijd buiten blijven, dag en nacht, wat voor weer het ook is.
We dachten dat de kou 's nachts misschien een rol speelde bij haar incontinentie, ook al was de laagste temperatuur deze winter hier in Nice maar 6 graden 's nachts, en dat ook nog maar kort. Daarom moet ze nu 's avonds verplicht binnen slapen.
Een tweede punt is dat ze na haar eten (ze krijgt één keer per dag rond 18:30 uur) nog 5 minuten mag drinken. Daarna halen we de waterbak weg en moet ze naar binnen voor de wandeling van 20:00 uur, en dat is het dan tot de volgende ochtend. Sindsdien heeft ze geen last meer van ongelukjes.
Zo, nu weten jullie alles!
Ik denk dat een week wel het gemiddelde is. Bij mijn hond werkte het meteen, maar bij anderen duurt het wat langer... Ze heeft maar een heel klein beetje last van incontinentie en ze is snel behandeld nadat de eerste lekjes verschenen. Dus ik vermoed dat de behandeling ook zo snel aansloeg omdat we er echt vanaf het prille begin bij waren. Geef de moed niet op hoor...! Is er al nieuws?
Meteen de volgende dag al helemaal geen lekkages meer??
Toen ik vanochtend wat opzocht, las ik dat het pas na een week werkt.
Ze heeft vanochtend haar vijfde Incurin-tabletje gehad. We zijn nog niet gaan wandelen, dus ik heb het vandaag nog niet kunnen checken.
Gisteren (de 4e dag) was ze nog nat na haar wandeling.
Telkens als ze thuiskomt na een wandeling verliest ze druppels. We hebben Propalin al geprobeerd zonder succes, en als Incurin ook niet werkt, wordt het wel een heel lastig verhaal...
Hoi,
Bij mijn hond werkte Incurin echt meteen. Ze verloor steeds een paar druppeltjes (zonder dat ze het zelf doorhad, ze ging er niet eens voor zitten) na een lange wandeling. Er lag dus eigenlijk elke dag wel een plasje urine in de gang.
Nu krijgt ze om de dag een tabletje Incurin en we hebben nergens meer last van, zeker omdat het middel bij haar de volgende dag al aansloeg. Misschien is dit dan niet het juiste medicijn voor jouw Prudence...
Veel succes met het vinden van iets dat haar helpt!
Hoi, nee sorry, ik heb echt geen idee wat betreft je mooie Prudence...
Ik ken eigenlijk helemaal geen honden die incontinent zijn geworden na een sterilisatie. Ik heb er wel van gehoord, maar ik ken er zelf echt nul (en ik ken toch echt tientallen gesteriliseerde teefjes hier in de buurt...). Blijkbaar is het gewoon echt pech hebben...
Vandaag nog steeds geen effect?
Als de medicijnen niets oplossen, is het misschien wel helemaal niet medisch?
Niemand?
8 reacties van 8