Wat voor karakter hebben pups van een kruising husky x Tsjecho-Slowaakse wolfhond?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik zou graag willen weten wat voor karakter mijn toekomstige hond zal hebben; het is een kruising tussen een husky en een Tsjecho-Slowaakse wolfhond. Over een dag of vijftien krijg ik namelijk twee puppy's, een mannetje en een vrouwtje. Ik heb ze nog nooit in het echt gezien, maar ik weet min of meer wel wat ik kan verwachten. Ik heb me verdiept in de husky en de Tsjecho-Slowaakse wolfhond, maar ik heb nog nooit van zo'n specifieke kruising gehoord. Ik zou graag willen weten of er mensen zijn die dit type hond hebben, zodat ik weet wat me te wachten staat. Ik wil ze natuurlijk niet ongelukkig maken. Ik ben zelf sportief aangelegd, en mijn zoon ook. \/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

143 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Hondencursussen draaien om het opvoeden van je honden én om jullie onderlinge band. De trainer is er alleen om je te begeleiden en je uitleg te geven over de hond, het gedrag, de behoeften, enzovoort. Hij neemt jouw taak niet over, maar helpt je bij dit proces en stuurt je bij tijdens de oefeningen als dat nodig is.

In dit geval zul je die hulp wel nodig hebben. Bij zo’n kruising weet je nooit wat je kunt verwachten; ze zullen elkaar ongetwijfeld opjutten, waardoor het lastig is om zonder advies alleen met ze te trainen.

Dat je er twee moet nemen zodat ze zich niet vervelen, is trouwens een fabeltje. Veel honden leven zonder soortgenoot in huis en zijn absoluut niet ongelukkig, ook niet als het baasje werkt. Zolang je elke dag de tijd neemt om met ze bezig te zijn, is er niets aan de hand.

Twee puppy’s betekent twee keer zoveel werk voor de zindelijkheid, zelfbeheersing, opvoeding, huisregels...

De één kan de ander namelijk makkelijk meesleuren in kattenkwaad of gedragsproblemen.

Vertaald Frans
    M
    Malkia Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Telkens als ik weer bij deze post uitkom, denk ik weer: "wat zijn die kleine wolfjes toch schattig".

Ik heb echt zo'n zin om ze lekker te knuffelen^^

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Echt super, maar ik wil je niet teleurstellen: bij de TSW zijn er in hun jeugd wel wat pittigere fases... dus juich niet te vroeg! En trouwens, waarom zou jij nou voorbeeldige honden hebben?? 😉👌 Oké, ik ben al weg!! Knuffels voor de mooierds en een fijne dag.

Bedankt, maar het is echt waar! Voorlopig heb ik niks te klagen. Het klopt dat ze elk hun eigen karakter hebben, maar daar hou ik juist van. Ik geef toe dat het honden zijn die veel aandacht nodig hebben. Dat is de realiteit, maar ik had me er al op ingesteld wat hun karakter betreft. Ik hoop dat het zo blijft.

Zware dag lol.
    Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is super, maar ik wil je niet teleurstellen: bij de TSW heb je in hun jeugd nog wel wat pittigere fases... dus juich niet te vroeg! En trouwens, waarom zou jij nou voorbeeldige honden hebben?? 😉👌 Oké, ik ga al!! Knuffels voor die knapperts en een fijne dag.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Ja, je vindt vaak wel iets waar ze zich veilig bij voelen en wat ze kalmeert... vaak zijn dat lekkere kriebels!

Dat paarse halsbandje had ik ook voor Génésys, wat een nostalgie!!

In ieder geval bedankt dat je updates blijft delen, want veel mensen doen dat niet en dat is jammer vind ik. Ik vind het heerlijk om te zien hoe honden zich ontwikkelen.

Bedankt dat je me volgt, @Tania 28700. Ik ben echt in de wolken met mijn twee puppy's, ik had het eerlijk gezegd veel erger verwacht na alles wat je op internet leest. Op dit moment ben ik ze aan het leren om netjes naast te lopen en ik zie nu al resultaat. Het commando 'blijf' gaat ook wel, maar dat is lastig hoor, want zodra ik een meter bij ze wegloop komen ze al naar me toe lol. Ze zijn echt heel intelligent! Kortom, voor nu zijn het echt supergoede honden! Er bestaan sowieso geen slechte honden, alleen slechte baasjes. Je moet altijd kritisch naar jezelf blijven kijken. Als het op de ene manier niet werkt, moet je gewoon wat anders proberen. En dan krijg je resultaat. Zo is dat! En nog een foto om mee af te sluiten.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ze zijn echt prachtig met die grote oren, ze staan in elk geval goed rechtop!!!👍

Ja, ze staan echt goed recht haha, en te bedenken dat ik toen ze nog heel klein waren bang was dat hun oortjes geknakt waren

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Ja, je vindt vaak wel iets waar ze zich veilig door voelen en wat ze kalmeert... vaak zijn dat kriebels!

Die kleine paarse halsband had ik ook voor Génésys, nostalgie!!

In ieder geval bedankt dat je blijft delen, want veel mensen doen dat niet en dat is echt zonde vind ik. Ik vind het super om de ontwikkeling van de honden te zien.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedanktttt!! Nou, ik heb een stijve nek, maar goed, het is voor het goede doel! Hoe oud zijn ze nu? 👌

Precies 3 maanden en morgen krijgen ze hun inenting. Ik hoop dat het allemaal goed gaat?! Maar ik maak me niet al te druk, want ik ben al een keer met ze naar de dierenarts geweest voor flinke diarree. Ze kregen toen een prikje en gaven geen kik. Ik moest ze bij hun oortjes aaien en daar werden ze rustig van.

Sorry, ik had deze al geplaatst.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dankjeeeeee!! Nou, ik heb er een stijve nek aan overgehouden, maar ach, het is voor het goede doel! Hoe oud zijn ze nu? 👌

Precies 3 maanden en morgen krijgen ze hun inenting. Ik hoop dat het allemaal goed gaat?! Maar ik maak me niet te druk, want ik ben al eens met ze naar de dierenarts geweest voor flinke diarree; ze kregen toen een prikje en gaven geen kik. Ik moest ze bij hun oortjes aaien en daar werden ze rustig van.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat zijn ze prachtig met die grote oren, ze staan in ieder geval goed rechtop!!!👍

Ja bedankt! Moet je nagaan dat ik toen ze nog heel klein waren bang was dat hun oren geknakt waren haha, maar dat is dus echt helemaal niet het geval.☺️

Vertaald Frans
  • 60 reacties van 143

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!