Hoi,
Afgelopen februari is er voor mijn ogen een drama gebeurd en ik zou graag antwoorden willen op wat er precies is voorgevallen. Ik kan er niet van slapen en de beelden blijven maar terugkomen. Ik had een Tsjecho-Slowaakse Wolfhond (CLT), een teefje van 1 jaar oud dat vier dagen na het incident gesteriliseerd zou worden... en ze was de maand ervoor loops geweest. Ik ben momenteel zwanger (misschien is dat een oorzaak). Mijn hond Latika was heel lief, ze had geen enkel gedragsprobleem; ik kon zelfs haar voerbak weghalen tijdens het eten en ze volgde me overal. Kortom, op vrijdag 10 februari haalde ik haar op bij het pension. Ik was er donderdagavond niet en had Horus, mijn gecastreerde Jack Russell van 5 jaar, thuisgelaten.
Toen we vrijdag eenmaal thuis waren, was Latika heel blij om Horus te zien en alles ging goed. Maar ineens, toen ik ze uit wilde laten, greep ze hem bij zijn keel en heeft ze hem voor mijn neus doodgebeten! Ik heb echt alles geprobeerd om ze uit elkaar te halen, maar ik kon niets doen!!! Daarna sleepte ze hem de tuin in en na 15 minuten kwam ze weer terug naar de deur alsof er niets gebeurd was!!! We hebben haar laten inslapen. Omdat ik zwanger ben en dit voor mijn ogen heb zien gebeuren, had ik geen enkel vertrouwen meer in haar. Vooral omdat ze niet losliet, zelfs niet toen ik een stoel naar haar gooide. Hoe verklaren jullie haar gedrag?
Wilde ze de plek van de alfa innemen? Latika woog 35 kg en Horus 5 kg. We zijn er kapot van, want onze honden betekenden ontzettend veel voor ons.