Vragen na de sterilisatie-operatie
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal,
Ik heb een Jack Russel-teefje van 6 maanden dat drie dagen geleden is gesteriliseerd. Haar beide eierstokken zijn verwijderd...
De eerste dag wilde ze helemaal niets eten, ze had alleen een klein beetje gedronken. Sinds gisteren is ze weer een klein beetje gaan eten, maar ze heeft echt bizar veel gedronken, zelfs 's nachts. Daardoor heeft ze overal in huis geplast... we hebben er natuurlijk niets van gezegd omdat ze niet haar normale zelf is.
Vanochtend, op de derde dag, maakte ze ons om 5 uur wakker omdat ze wilde drinken. Ze dronk echt een indrukwekkende hoeveelheid water vergeleken met wat ze normaal doet, en ze blijft maar dorst houden.
Ik weet niet zo goed wat ik moet doen om haar minder te laten drinken.
Is dit normaal na een operatie?
Bedankt alvast voor jullie advies!
Tot snel
Oef, bedankt!
Ja, maar dat is heel normaal hoor. De narcose heeft invloed op de darmwerking en het duurt even voordat alles weer op gang komt. Dat zal niet lang meer duren, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.
Ze is gisteren geopereerd en sindsdien heeft ze nog niet gepoept!! Maar ze heeft wel goed gegeten en plassen gaat bijna weer normaal..
Ik kijk het nog even aan en als het zo blijft, bel ik de dierenarts weer even.
Echt ontzettend bedankt allemaal!
Morphe, was de operatie vandaag? Het is normaal dat ze niet poept als ze niets heeft gegeten, omdat ze natuurlijk nuchter moest zijn voor de operatie.
Ja, het is een gek gezicht om haar zo te zien, maar waar ik me de meeste zorgen over maak is dat ze niet poept!!! En de dierenarts heeft hier niets over gezegd!!
Bedankt voor jullie reacties, dat stelt ons gerust.
Het is inderdaad een heel gek gezicht, vooral als je gewend bent dat ze altijd zo druk zijn.
Ja, ze is een beetje van de kaart door de narcose. Ik herinner me nog dat ik mijn hond vijf minuutjes alleen op de bank had gelaten en haar daarna terugvond op de leuning, starend in het niets alsof ze hartstikke stoned was.