Puppy die de hele nacht jankt en blaft

J
Jeremy4716 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo allemaal,

Samen met mijn vriendin heb ik een dwergteckel-pup van 2 maanden geadopteerd: Samoa. Ze is nu 4 dagen bij ons in huis.

We zijn al begonnen met de training en spelletjes (we leren haar alleen zijn, de "mand", "zit", enzovoort). Ze pikt het vrij snel op.

We laten haar regelmatig uit in de tuin zodat ze haar behoefte kan doen, en ze krijgt een klein snoepje als ze buiten plast of poept. Kortom, op dat vlak gaat het volgens mij best goed.

Maar ja, 's nachts is het echt een nachtmerrie.

Samoa heeft een mand met een zacht matrasje, een T-shirt met mijn geur, een dekentje en haar speeltjes.

Nadat we veel artikelen op verschillende forums en sites hebben gelezen, hebben we haar mand in een grote doos gezet (zonder deksel) met een plasmatje voor de zekerheid, zodat ze sneller zindelijk wordt.

Overdag staat de doos open en vindt ze het geen enkel probleem om erin te gaan.

's Nachts sluit ik de opening van de doos af om te voorkomen dat ze door de woonkamer gaat dwalen (we wonen in een appartement en hebben geen aparte kamer waar we haar rustig kunnen opsluiten).

Ze piept, jankt en blaft de hele nacht!! We slapen in blokjes van hooguit 30 minuten tot een uur. Het begint behoorlijk zwaar te worden. We laten haar 's nachts 1 of 2 keer uit voor haar behoefte (meestal rond 02:00 en 04:00 uur).

Nu heb ik veel onderwerpen gelezen waarin wordt aangeraden om de doos of bench open te laten zodat ze rond kan lopen, maar dat lijkt in strijd met de zindelijkheidstraining waar we aan werken. Want ja, ze is misschien minder gestrest als ze rond kan lopen, maar dan doet ze waarschijnlijk haar behoefte binnen. En zoals ik al zei, we hebben geen afgesloten ruimte voor 's nachts. Is haar 's nachts door de woonkamer laten lopen echt een goed idee?

Ik heb het gevoel dat die mand in de doos haar niet bevalt (ze valt de doos de laatste twee nachten aan, scheurt er stukjes af en probeert eruit te komen). Wat kunnen we doen om rustigere nachten te krijgen? Ik weet dat ze pas 4 nachten bij ons is, maar ik zie geen enkele verbetering (integendeel, we slapen steeds minder).

Alvast bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

46 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nog een belangrijke factor: we beperken de ontmoetingen met andere honden om te voorkomen dat hij verkeerde gewoontes overneemt. En ja, kopieergedrag is schadelijk👌😊

@ Lewina, Picco heeft het over een hond van 18 maanden. Hij zit dus met 18 maanden nog steeds opgesloten in de badkamer!

En het is juist de laatste alinea die voor reacties zorgde over het sociale isolement.

Vertaald Frans
    Lewina
    Lewina Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Hoi, ik begrijp de opmerkingen aan het adres van Picco niet echt. Waar zegt hij dat hij zijn hond breekt, hem verhindert om vriendjes te zien of vrij te zijn? Hij heeft het alleen over de momenten dat hij niet thuis is. Hij zegt niets over wandelingen of ontmoetingen met andere honden. Ik snap niet waar de rest van de beschuldigingen vandaan komen, heb ik iets gemist? En trouwens, niemand zei iets vervelends tegen mij toen ik hetzelfde deed met Athos. Van zijn 2e tot zijn 7e maand geloof ik, zat hij als we weg waren en 's nachts in de badkamer om een paar heel logische redenen die me totaal niet wreed lijken: het is een makkelijk schoon te maken ruimte bij ongelukjes, er valt weinig te slopen voor het geval dat, en de kamer is klein genoeg om de hond een veilig gevoel te geven, maar groot genoeg om te bewegen en wat te spelen met de dingen die we voor hem achterlieten. Daarna mocht hij geleidelijk aan 's nachts in de woonkamer blijven, en nu ook overdag als we weg zijn. Dat is gewoon stap voor stap gegaan. En tja, als hij dingen kapot had gemaakt terwijl we weg waren, hadden we hem gewoon in de badkamer gelaten. Dat maakt hem nog geen zielige, mishandelde hond, zolang er daarnaast maar aan zijn behoeften (knuffels, wandelen, eten, spelen...) wordt voldaan. Goed, we zijn het erover eens dat er normaal gesproken geen reden is om dingen te slopen als er aan zijn behoeften wordt voldaan. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat hij nooit iets kapot heeft gemaakt als we weg waren. Maar goed, ik wil alleen maar zeggen dat ik de term "sociaal isolement" in deze situatie niet begrijp. Of de hond nu in het hele appartement loopt of in een aparte kamer zit, dat verandert niets aan het feit dat hij alleen is als zijn baasjes er niet zijn.
    Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dus als ik je reacties goed samenvat, is een logische redenering volgens jou sociale isolatie en vrijheidsberoving. Ik hoop oprecht dat niemand anders dit in de praktijk gaat brengen.

Je mag je hond breken als je dat per se wilt, maar moedig anderen alsjeblieft niet aan om hetzelfde te doen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb twee honden die elke dag hondenvriendjes zien, die gewoon vrij door het huis lopen en die een feilloze recall hebben.

Ik begrijp echt niet wat het nut ervan is om een hond sociaal contact of zelfs zijn vrijheid te ontnemen.

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe verander je in een paar maanden tijd een pup die in de basis hartstikke vrolijk is in een simpele, verdrietige hond? Koop de Picco85-methode...

Vertaald Frans
    A
    Ayman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik had vroeger hetzelfde probleem als jij: mijn hond wilde niet luisteren en reageerde niet op commando's.

Daarom ben ik op zoek gegaan naar een methode om dit op te lossen. Ik kwam deze training tegen die ik voor € 247 heb gekocht. In het begin dacht ik dat het om oplichterij ging, maar na een paar weken merkte ik echt een enorm verschil. Ik ben de maker van deze training heel dankbaar; het heeft mij echt geholpen en het zal anderen vast ook helpen.

Dit is de training:

Hoe krijg je een gehoorzame hond?

Hoe voed je je puppy op tot een hond die lekker in zijn vel zit en makkelijk is in de omgang, terwijl je rekening houdt met zijn ontwikkeling?

https://1tpe.net/go.php?dat=YXplcnR5NjgucGF1bGluZWQuMg==&tk=

Vertaald Frans
    B
    Billy34 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Dat is goed nieuws! Het lijkt erop dat je op de goede weg bent.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ah, dat is nog eens goed nieuws!

Soms is er maar weinig voor nodig ✌

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 46

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!