Bultje op de neus van mijn hond

Louis_cam
Louis_cam Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik schrijf dit berichtje omdat ik wat advies nodig heb over iets dat is verschenen op... tja, ik weet niet precies wat op de neus van mijn hond. Ik maak me een beetje zorgen. Omdat ik niet weet wat ik moet doen, zou ik graag jullie advies willen... Ze begon een keertje te piepen toen ik even mijn rug naar haar toe had gekeerd, op dezelfde dag dat ik dat op haar neus zag. Alvast heel erg bedankt aan iedereen die reageert. 🙏

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Het zou handig zijn om te weten hoe lang je hond dit bultje al heeft, of het geleidelijk is gekomen of ineens is verschenen en of ze er nog meer op haar lichaam heeft. Dat helpt om een beter beeld te krijgen van de mogelijke oorzaken.

Er zijn namelijk heel veel redenen waarom een hond een bultje kan krijgen: het kan bijvoorbeeld een simpele insectenbeet zijn, een huidaandoening (zoals pyodermie), parasieten, een allergie of zelfs een tumor. Het is daarom belangrijk om de komende dagen goed in de gaten te houden hoe het bultje zich ontwikkelt, maar het beste is om sowieso even langs de dierenarts te gaan.

Hoewel een bultje niet meteen reden is voor paniek, is het toch verstandig om een afspraak te maken bij de dierenarts zodat die je hond even goed kan nakijken.

Fijne dag,

Marthe

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nou, een steek lijkt me dan wel logisch hoor, mieren of gevaarlijke rupsen kunnen de neus van een hond ook flink branden.

Vertaald Frans
    Louis_cam
    Louis_cam Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe lang is dit al zo? Misschien is het gewoon een steek.

Geen idee, ik heb het vandaag pas gezien. Hiervoor had ze het nog niet..

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoe lang speelt dit al?

Misschien is het gewoon een insectenbeet.

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!