Wanneer is een Staffie uitgegroeid?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Het lijkt wel een Labrador, hij lijkt echt niet op een Staff of een Staffie.
Toch heb ik de stamboom
Hoi,
Met 6 maanden kan hij nog wel een heel klein beetje groeien, maar dat zal echt niet veel meer zijn. Ik denk ook niet dat hij nog zo breed gaat worden als een Staffie met stamboom; die hebben als pup namelijk al van die flinke wangen.
het is een kruising

Wat bedoel je eigenlijk met een "goede maat"? Te klein? Te groot? Of volgens de standaard? Een schofthoogte van 35 cm is 5 millimeter onder de rasstandaard (die resterende millimeters komen er vast snel bij, want met 6 maanden heeft hij nog genoeg ruimte om te groeien). Hij zal in ieder geval binnen de standaard vallen, misschien wordt hij uiteindelijk 37 centimeter. Dus ja, dat is een prima maat (maar dan moeten we wel weten wat jij precies bedoelt, of een "goede maat" voor jou een grote hond is of juist eentje die precies gemiddeld is).
Wat dat vrij smalle koppie betreft is het lastig oordelen zonder foto, maar de persoon hierboven heeft het eigenlijk al gezegd: hij zal niet veel meer in de hoogte groeien, maar hij gaat nu vooral 'uitzwaren' en breder worden. Het is net als bij een puber die rond zijn 18e zijn volwassen lengte bereikt, maar wiens lichaamsbouw daarna nog steeds verder kan veranderen.
Heb je een recente foto?
Normaal gesproken zijn ze bij dit soort rassen rond de 6 maanden al bijna op hun volwassen grootte. Hij gaat nog wel veranderen en meer spieren krijgen :)
Ik begreep het laatste deel van je vraag niet helemaal ('sont visage assez vien'), maar wat de grootte betreft is de rasstandaard 35,5 tot 40,5 cm bij een gewicht van 12 tot 17 kg.
39 reacties van 39