Wanneer is een Staffie uitgegroeid?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Mijn hond is nu 6 maanden oud en hij is 35 cm hoog. Is dat een goede maat of niet? Ook ziet zijn kop er nogal smal uit, is dat normaal? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

39 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jepeto
    Jepeto Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Ik maak me een beetje zorgen. Mijn hond is 6 maanden oud, is 39 cm hoog en weegt 14,5 kg.

Is ze te rond? Ik ben al wat minder puppybrokjes gaan geven, maar dat verandert niet echt veel... wat kan ik doen?

Vertaald Frans
    Jepeto
    Jepeto Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Die van mij is 6 maanden oud, weegt 14 kg en heeft een schofthoogte van 38 cm

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

je hebt hem waarschijnlijk niet bij een fokker gekocht, want bij een fokker zou je beide ouders hebben gezien. het kunnen zien van de ouders (of in ieder geval weten wie ze zijn als ze niet van de fokker zelf zijn maar alleen zijn uitgeleend voor een dekking) is het eerste waaraan je kunt zien of een fokker serieus is of niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je hebt hem waarschijnlijk niet bij een fokker gekocht, want bij een fokker had je beide ouders wel gezien. De ouders kunnen zien is namelijk het eerste waaraan je ziet of een fokker serieus is of niet.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bel de Raad van Beheer even, dan heb je snel duidelijkheid... maar ik denk dat het stamboomnummer vals was.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nee, die onderste is een Amstaff, de foto komt van een fokker. Daar bestaat dus geen twijfel over. Als je hond op die onderste lijkt, dan is het gewoon geen Staffie.

Een hond heeft een stamboom (en is niet 'ge-stamboomd' of iets dergelijks).

En het is niet alleen een kwestie van de kop, het gaat om de hele bouw; je hond is geen Staffie. Bel de Raad van Beheer maar, stuur ze foto's, ga naar hondenshows en je zult zien dat je hond geen Staffie is, wat die zogenaamde papieren ook mogen zeggen. Ga eens bij fokkers langs, laat ze je papieren zien en praat met ze. De conclusie zal denk ik hetzelfde blijven: het is geen Staffie.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ja, ik heb de papieren van de hond hoor. Qua bouw is het echt een Staffie, maar z'n kop niet echt. Hij heeft trouwens een stamboom en een gast met een Staffie vertelde me dat z'n kop nog wel breder kan worden.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hij lijkt echt totaal niet op een Staffie. Is het een Amstaff of een Staffie? Qua neus lijkt hij op een kruising tussen een Amstaff en een Labrador.

Staffie:

Amstaff:

Het zou zomaar kunnen dat de fokker je flink heeft voorgelogen over de papieren en je valse papieren heeft gegeven. Maar het is onmogelijk dat deze hond een stamboom heeft of officieel geregistreerd staat.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, ik heb de stamboom (LOF) enzo, maar kun je ook sjoemelen voor de stamboom?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik zie er zelf ook niet echt veel staffie in :/

Wat voor papieren heb je van je hond? Heb je een stamboom?

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 39

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!