Hallo allemaal!
Ik heb sinds kort een Staffordshire Bull Terrier (Staffie) gekocht die Sirius heet. Het is een reutje van 2 maanden oud en hij is nu een weekje bij ons in huis.
Ik zou graag wat ervaringen en verhalen van jullie horen, de ervaren baasjes, om mijn hond op de best mogelijke manier op te voeden. Het is namelijk mijn eerste hond en ik wil het graag meteen goed aanpakken.
Ik heb me van tevoren al goed ingelezen over dit ras. Ik heb een boek gekocht over de Staffordshire waarin alles staat over het ras, het gedrag en de opvoeding.
Hier zijn de onderwerpen waarover ik graag met jullie wil sparren en waar ik jullie advies voor zoek:
- Sirius heeft de neiging om veel in handen, sokken, voeten en truien te happen... met die kleine scherpe tandjes wordt dat al snel irritant. Ik vroeg me af of het wel normaal is dat hij zijn baasje wil bijten. Misschien een stomme vraag, maar ook al doet hij geen pijn en wil hij waarschijnlijk alleen maar spelen, de frequentie van het happen doet me twijfelen. Ik ben begonnen met hem 'NEE' te leren en ik geef hem dan een bijtspeeltje zodat hij stopt. Hebben jullie technieken of tips die ervoor zorgen dat dit op de lange termijn minder wordt of zelfs helemaal stopt?
- Ik heb een clicker gekocht om Sirius te trainen. Is het mogelijk om al met de opvoeding en training te beginnen als hij pas 2 maanden is? Is de clicker een geschikte methode voor een Staffie? Zo niet, hoe hebben jullie de basiscommando's en trucjes aan je hond geleerd?
Jullie ervaringen en tips zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt!
Groetjes,
Kamille