Hoi iedereen!
Ik post hier omdat ik wat advies en hulp zoek voor mijn hond, een gecastreerde Staffie van 2 jaar oud.
Tijdens een eerdere afspraak bij de dierenarts vertelde de arts me dat mijn hond wat moet afvallen (hij woog toen 20/21 kilo, dat was ongeveer 2 maanden geleden).
Mijn hond is heel sportief: we spelen en rennen minstens 1 tot 1,5 uur per dag en daarnaast maken we meerdere wandelingen van minimaal 15 tot 20 minuten.
Het was me gelukt om hem 1,5 kilo te laten afvallen, maar nu... weegt hij bijna 22 kilo... zonder dat er iets veranderd is (zijn gezondheidscheck was perfect, dus geen medische problemen)...
Ik weet echt niet meer hoe ik hem moet laten afvallen... Ik geef hem driekwart van zijn dagelijkse portie, hij rent en speelt veel, ik zorg (naar mijn idee) voor genoeg beweging en toch jojoat zijn gewicht enorm... Ik wil overgewicht vooral voorkomen om gezondheidsproblemen in de toekomst te vermijden!
Zijn ouders zijn ook behoorlijk flinke honden (zijn vader weegt 24 kilo), zou het "genetisch" kunnen zijn?
Hebben jullie tips of advies?
Alvast bedankt! :-)