Staffie in de winter: wel of geen jas?

L
Liya7401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Staffie-teefje van 6 maanden oud.

Ik vroeg me af of het nodig is om je hond aan te kleden als het koud is?

Ik heb vaak gehoord dat de Staffie een echte koukleum is en dat je daar goed op moet letten.

Maar ik wil haar er ook niet te veel aan laten wennen, al was het vandaag bijvoorbeeld wel -4°...

En als ik haar toch aankleed, wat kan ik dan het beste kiezen? Een windjack met fleece of een dikke gewatteerde jas?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

36 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Tityswood
    Tityswood Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het zou niet in me opkomen om een hond een jas aan te trekken, zelfs niet eentje met kort haar, behalve bij extreme temperaturen... Maar ik denk dat je moet kijken naar wat de hond aankan.

Heel wat honden kunnen niet tegen de kou en worden zonder jas gewoon ziek. Die van mij kan niet naar buiten als het kouder is dan 10°C zonder haar dikke jas. Anders krijgt ze "kou op haar buik" en heeft ze dagenlang diarree in huis. Dus nee bedankt, wij gaan gewoon voor die jas!

Ook grote honden kunnen het nodig hebben; honden leven tegenwoordig binnen en zijn niet altijd meer goed bestand tegen de kou!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik doe hem een windjack aan met een warme voering eronder bij temperaturen onder de 5 graden, daarboven alleen het windjack tegen de regen. Dieren zijn net als wij; als het koud is, wil die van mij ook niet echt graag naar buiten, wat ik heel goed begrijp.

Deze is best goed, ik weet niet of ze de juiste maat voor jouw hond hebben maar hij is wel stoer. Let ook goed op de maat: als hij net als die van mij gespierd is en een brede borst heeft, kan de lengte goed zijn maar zit het bij de nek te strak, of juist andersom. https://www.amazon.nl/gp/product/B00L46CPV6/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Ter voorbeeld: bij de nek zit deze echt op het randje, en hij is nog maar 9 maanden oud.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

een staffie of een rottie in een trui, wauw!!! en een maillot?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Ik heb zelf twee rotties, en alle kortharige honden hebben wel bescherming nodig. Maar je moet er natuurlijk ook weer geen obsessie van maken.
    Vertaald Frans
    L
    Liya7401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké, dan ga ik meer kijken in de categorie regenjas/met fleece.

Bedankt voor je antwoord. 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Je kunt hem best een jasje aandoen, zeker als het regent en waait! Een natte hond die niet kan rennen om weer droog te worden, krijgt het koud. Dat geldt ook als de grond kletsnat is; hij loopt dan constant door het water en dan wordt zijn buik ijskoud. Dus het allerbelangrijkste is dat de jas waterdicht is! Een hele dikke jas is niet nodig, een comfortabele voering is al genoeg.

Vertaald Frans
  • 36 reacties van 36

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!