Staffie in de winter: wel of geen jas?

L
Liya7401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Staffie-teefje van 6 maanden oud.

Ik vroeg me af of het nodig is om je hond aan te kleden als het koud is?

Ik heb vaak gehoord dat de Staffie een echte koukleum is en dat je daar goed op moet letten.

Maar ik wil haar er ook niet te veel aan laten wennen, al was het vandaag bijvoorbeeld wel -4°...

En als ik haar toch aankleed, wat kan ik dan het beste kiezen? Een windjack met fleece of een dikke gewatteerde jas?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

36 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat weten jullie eigenlijk van honden? En wat doen jullie voor daklozen! Jeetje, het is ook echt weer zo’n avond!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mensen vergeten soms dat het honden zijn!! Geef die winterjas aan een dakloze die doodvriest!!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hetzelfde voor Newton. Regenjas met voering.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

ja, dat is precies zoals bij ons: als de hond stilstaat of langzaam loopt, is het foute boel en vat hij zo kou

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat een schatje, echt zo'n stoere, vierkante kop! Het zal vast niet elke dag even makkelijk zijn om hem op te voeden, maar hij heeft echt karakter en een eigen persoonlijkheid, daar hou ik wel van. Ik moet voor volgende winter een nieuwe jas kopen voor mijn Jack, want ze barst inmiddels bijna uit die van nu. Normaal heeft ze het niet snel koud, maar met die ijskoude, winderige dagen die we drie dagen lang hadden in het bos bij Parijs, ging het niet zo lekker. Ze heeft geen ondervacht, haar borst en buik zitten vlak boven de grond en ze rent niet echt; ze is liever aan het snuffelen en speuren. Dus na een uurtje kreeg ze het toch wel een beetje koud.

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn moeder heeft er al 14 jaar eentje en eigenlijk nooit problemen gehad, behalve nu hij wat ouder wordt.

Hij hoort wat slechter en wordt een beetje prikkelbaar 😁

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Hij is echt super schattig en hij ziet er helemaal niet belachelijk uit 🙂 Bedankt, dat is weer eens wat anders dan de mensen uit mijn omgeving met hun "o mijn ***, veel succes met je Jack" of de hondentrainer op mijn werk... "ah, een Jack? eh... nee, daar kun je niks mee".
    Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik doe hem een windjack aan met een warme voering eronder als het kouder is dan 5 graden. Daarboven krijgt hij alleen het jasje aan tegen de regen. Dieren zijn net als wij. Bovendien, als het koud is, merk ik dat aan die van mij; hij wil dan niet echt naar buiten, wat ik heel goed begrijp.

Deze is best oké, ik weet niet of ze de juiste maat voor jouw hond hebben, maar hij is leuk. Let wel goed op de maat: als hij net als die van mij gespierd is met een brede borstkas, dan is de lengte misschien goed, maar zit het bij de nek te strak (of juist andersom). https://www.amazon.nl/gp/product/B00L46CPV6/ref=oh_aui_detailpage_o03_s00?ie=UTF8&th=1

Ter illustratie: bij de nek zit het maar net, en hij is pas 9 maanden oud.

Hij is echt super schattig en het ziet er totaal niet gek uit 🙂

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Klopt, hij heeft drie weken geleden een luchtpijpontsteking gehad en het kostte bijna niks.

Vertaald Frans
  • 30 reacties van 36

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!