Staffie in de winter: wel of geen jas?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Eerlijk is eerlijk, toen ik zag dat mijn hond niet naar buiten wilde en stond te trillen als een rietje, spreekt het voor zich dat je ze een jasje aan moet doen. Daar is geen discussie over mogelijk. Maar als je, net als mijn buren, een Samojeed hebt, dan is zo'n jasje natuurlijk nergens voor nodig.

Ik weet niet wat er is gebeurd, maar ik heb vannacht over Newton gedroomd! We gingen uit eten en hij deed zijn jas uit omdat het binnen te warm was. Hij liet me over zijn buikje aaien! Het gebeurt echt heel zelden dat ik over honden droom (of over dieren trouwens)...
Blijkbaar meer dan jij, ik red hun levens en geef ze onderdak in de winter! En jij? Trek jij een hond een jasje aan??? Red eerst de mensen maar eens.
Ga je dan lekker met mensen bezighouden aangezien je niet in staat bent om voor een hond te zorgen, en ga je heil ergens anders zoeken!
Wat is er mis mee om een hond die een koukleum is tegen de kou te beschermen? (Niet alle hondenrassen of types zijn ervoor gemaakt om tegen de kou te kunnen)
En wat heeft het kopen of zelf knutselen van een jas voor je hond nu te maken met het helpen van mensen in nood? Het een heeft het ander nog nooit in de weg gezeten, wat een onzinnige opmerking...
En trouwens, ga maar eens een donsjas voor een teckel aan een dakloze geven, die zal vast dolblij zijn ^^
(Tijdens haar laatste winter was mijn hondje falbala nog gevoeliger voor de kou geworden dan ze altijd al was. We hebben van een oude wollen trui een jasje voor haar geknutseld, zodat ze haar laatste winter heerlijk warm bij de houtkachel kon doorbrengen met haar truitje aan, als het kleine omaatje dat ze was. Haar zelfgemaakte trui zag er misschien een beetje lachwekkend uit, maar ze zat er tenminste comfortabel bij :) )
echt walgelijk ook
We hebben de moeder van "Tibidou" gevonden, vastgebonden aan een boom met ijzerdraad! Twee dagen later beviel ze van dat kleine wezentje hierboven! Eind goed, al goed! Newton is een kleine pasha en met zijn moeder gaat het inmiddels hartstikke goed. Hij is gisteren een jaar geworden.

ohhh hij doet me denken aan de hond die ik in het asiel heb gezien en die ik niet mocht adopteren omdat ik geen tuin had = geen hond .... echt te schattig
Oh wat een TROL, je bent ons nu al een uur aan het vervelen met je "ik hou niet van mijn hond"-verhaal, dus ga nu maar lekker op een ander forum spelen!
Blijkbaar meer dan jij; ik red hun leven en bied ze onderdak in de winter! En jij? Trek jij een hond een jasje aan??? Red eerst de mensen maar eens.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar nooit echt bij stil had gestaan. Ik ben opgegroeid in een gezin waar honden aankleden als iets belachelijks werd gezien... Maar eigenlijk valt dat reuze mee, en hij draagt tenslotte geen jurk!