Staffie in de winter: wel of geen jas?

L
Liya7401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb een Staffie-teefje van 6 maanden oud.

Ik vroeg me af of het nodig is om je hond aan te kleden als het koud is?

Ik heb vaak gehoord dat de Staffie een echte koukleum is en dat je daar goed op moet letten.

Maar ik wil haar er ook niet te veel aan laten wennen, al was het vandaag bijvoorbeeld wel -4°...

En als ik haar toch aankleed, wat kan ik dan het beste kiezen? Een windjack met fleece of een dikke gewatteerde jas?

Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

36 antwoorden
Sorteren op:
  • Amstaff'Forever
    Amstaff'forever Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is niet de kou die vervelend is, het is vooral de vochtigheid.

Vertaald Frans
    L
    Liya7401 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mensen vergeten soms wel eens dat het honden zijn!! Geef die winterjas aan de daklozen die doodvriezen van de kou!!

In de ogen van ieder baasje dat om het welzijn van zijn dier geeft, is het niet "zomaar een hond", maar een echt gezinslid. En trouwens, het onderwerp is hier niet de daklozen. Ga je gang en geef je eigen winterjassen aan de daklozen, doe wat je wilt. Maar stop ermee om over iets totaal anders te beginnen, want hier hebben we echt helemaal niets aan.

Vertaald Frans
    Shiro Aceman
    Shiro aceman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mensen vergeten soms dat het honden zijn!! Geef die hondenjas aan een dakloze die doodvriest!!

En ga dan maar eens een teckel-winterjasje aan een dakloze geven, die zal er vast heel blij mee zijn ^^

Haha, daar moest ik echt om lachen, bedankt 😁 Ik dacht er ook al aan, maar je was me net voor ^^

Ik vind het zelf ook onzin om je hond aan te kleden, maar er is een verschil tussen je hond aankleden voor je eigen plezier of voor zijn welzijn. Als ik mijn staffie zie trillen in plaats van met zijn stok te spelen, puur omdat het waait, dan begrijp ik wel dat hij een jasje aan moet.

En zeg dat maar eens tegen een dakloze met een hond; die heeft zijn keuze snel gemaakt. Als hij zijn maatje ziet trillen van de kou, geeft hij zijn eigen trui aan de hond, ook al heeft hij het zelf koud. Ik heb dat in elk geval wel gedaan.

Vertaald Frans
    Stella42
    Stella42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn hond is een chihuahua-kruising van 15 jaar. Ik trek haar al een jasje aan sinds ze 9 is, namelijk als het vochtig is en zodra de temperatuur onder de 5 graden zakt.

Onder die omstandigheden merk ik dat ze trilt of dat ze helemaal geen plezier heeft in haar wandeling als ik haar geen jasje aandoe. Daarom heb ik de keuze gemaakt: het welzijn van mijn hond gaat voor op wat anderen ervan vinden.

Het beste is om een simpele regenjas te hebben en eentje die met fleece gevoerd is. Dat heb ik zelf ook. Kies ook voor een jas die makkelijk aan te trekken is (met een sluiting van grote drukknopen).

Vertaald Frans
    Stella42
    Rapporteren

Een Staffie heeft een erg korte vacht en staat vrij laag bij de grond. Hij is gevoeliger voor kou, nattigheid of wind dan andere honden. Bovendien is die van jou nog jong, dus ik vind het echt niet gek om hem een regenjas of windjack aan te trekken.

Mijn buurvrouw heeft al een paar jaar een Staffy-teefje. De hond woont in een huis met een tuin. Ze gaat elke dag naar buiten om haar behoefte te doen in een weilandje dat niet wordt gebruikt en loopt dan precies langs mijn poort. Van wat ik zo zie, vind ik haar best wel kouwelijk. Dit type hond heeft bijna geen lichaamsvet en door de korte vacht hebben ze geen enkele natuurlijke bescherming tegen de kou.

Vertaald Frans
    Stella42
    Rapporteren

Een Staffie heeft een heel korte vacht en staat vrij laag bij de grond. Ze zijn daardoor gevoeliger voor kou, nattigheid en wind dan andere honden. Omdat die van jou ook nog jong is, vind ik het echt niet gek om hem een jasje aan te doen, zoals een regenjas of windjack.

Mijn buurvrouw heeft al een paar jaar een Staffy-teefje. De hond woont in een huis met een tuin en gaat elke dag naar buiten voor haar behoefte in een ongebruikt weilandje hier vlakbij. Ze loopt dan precies langs mijn poort. Van wat ik zie, is het echt een koukleum. Dit soort honden heeft nauwelijks lichaamsvet en door de korte vacht hebben ze geen enkele natuurlijke bescherming tegen de kou.

Vertaald Frans
    Stella42
    Rapporteren

Een Staffie heeft een heel korte vacht en staat vrij laag bij de grond. Ze zijn daardoor gevoeliger voor kou, nattigheid en wind dan andere honden. Omdat die van jou ook nog jong is, vind ik het echt niet gek om hem een jasje aan te doen, zoals een regenjas of windjack.

Mijn buurvrouw heeft al een paar jaar een Staffy-teefje. De hond woont in een huis met een tuin en gaat elke dag naar buiten voor haar behoefte in een ongebruikt weilandje hier vlakbij. Ze loopt dan precies langs mijn poort. Van wat ik zie, is het echt een koukleum. Dit soort honden heeft nauwelijks lichaamsvet en door de korte vacht hebben ze geen enkele natuurlijke bescherming tegen de kou.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Super bedankt Sky, dat is heel lief! Gabyn, ik voel me gevleid, ik had nooit gedacht dat Newton in je dromen zou voorkomen! Ik hoop dat de nachtmerrie rond "Ninie 97" voorbij is. Ik heb echt bewondering voor het geduld dat sommigen van jullie hebben. Ik heb zelf zo mijn grenzen als het gaat om die onzin en gemeenheid! Dikke kus voor iedereen en een fijne dag!

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Dat heerlijk zachte buikje van hem is gewoon onweerstaanbaar en zorgt voor dit soort mysteries. 😌

Gefeliciteerd met je verjaardag, Tibidou! 👏

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde voor Newton. Een regenjas met voering.

Ik weet niet wat er aan de hand was, maar ik heb vannacht over Newton gedroomd! We gingen uit eten en hij deed zijn jas uit omdat het binnen te warm was. Hij liet me over zijn buikje aaien! Het gebeurt echt bijna nooit dat ik over honden droom (of over dieren trouwens)...

wel apart, dat verhaal over dat buikje

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 36

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!