Puppy die op mensen rijdt

N
Niles85 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond. Mijn hond Paco is 4 maanden oud en begint nu op mijn vriendin en mijn moeder te rijden... Hij heeft ook wat vocht aan zijn geslachtsdeel. Hoe kan ik dit gedrag stoppen en hem duidelijk maken dat dit niet mag? Bedankt voor jullie reacties.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • J
    Jazz17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde geldt voor die van mij (een gesteriliseerd Maltezer teefje van anderhalf) die helemaal druk wordt op haar mand als ik rond 18:00 uur tv-kijk... Ik denk dat het bij haar inderdaad is om de aandacht te trekken.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk vind ik het niet zo grappig.. Ze sloopt haar mandje, ze is de eerste die dit zo doet! En als ik mopper over haar kussen en dat hele circus, draait ze het om om ermee te schudden.. gaat dan liggen.. Oxane krijgt haar avondwandeling en haar laatste rondje in de tuin rond middernacht.. het is vaak tijdens de film (dat circus van haar)..

Tijdens de film... Omdat ze vindt dat ze aandacht tekortkomt? Ze heeft wel karakter, die kleine meid van je, waarschijnlijk gewoon een manier om de aandacht te trekken aangezien je erdoor gaat mopperen 😁

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Persoonlijk vind ik het niet zo grappig... Ze maakt haar mandje kapot, zij is de eerste die dit zo doet! En als ik mopper over haar kussen en haar gedoe, dan draait ze het om om het te schudden... gaat liggen... Oxane krijgt haar avondwandeling en haar laatste rondje in de tuin rond middernacht...

Het is vaak tijdens de film (dat circus van haar)...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk inderdaad niet dat het heel gezond is om hem zich zo te laten opwinden op een speeltje of een kussen. Ik zou eerder kiezen voor afleiding naar rust of een spelletje dat geen ruimte laat voor twijfel...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat vreemd, geen van mijn honden heeft ooit dit soort gedrag vertoond... Gecastreerd of niet, ze rijden nooit, op een paar uitzonderingen na (Loutchik was onder andere verliefd op een gecastreerde reu en Sirius één keer vanwege een teefje dat op bezoek kwam, ze was waarschijnlijk bijna loops). Zelfs Berger, die toch snel opgewonden raakt, heeft dit ritueel niet?

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hetzelfde hier, mijn Labrador Oxane doet dat ook. Ze neemt haar matras elke avond 'te grazen' voordat ze gaat slapen... Sinds een paar maanden is het een vast ritueel... Zoals Patou al zegt: "over dat kussen heb ik mijn twijfels" ^^

Ik heb haar mandje zelfs weggehaald voor de rust vóór haar sterilisatie (ze had last van melkproductie) en ik dacht dat ze na de ingreep wel minder druk zou zijn, maar nee, het is nog precies hetzelfde...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Als mijn hondje een beetje druk is (niet op een negatieve manier), vraagt ze om haar handdoek om erop te ‘rijden’ ^^ Toen ze jonger was had ze altijd haar gekke kwartiertje en rende ze overal rond, maar op haar leeftijd leeft ze zich liever uit op haar handdoek ^^
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Honden en puppy's vertonen niet altijd seksuele houdingen vanuit een voortplantingsdrang. Frustratie of stress kunnen ook redenen zijn voor deze opwinding.

Op deze leeftijd ontdekt je puppy niet alleen zijn omgeving, maar ook de mimiek en andere gedragingen van zijn soortgenoten. Echt seksueel rijgedrag is zeldzaam op die leeftijd; ga er eerder vanuit dat het een manier is om stoom af te blazen (opwinding door het spelen, een wat drukke sfeer in huis, enz.).

Je kunt activiteiten zoeken om zijn aandacht te verleggen, zoals spelletjes met een bal. Het doel is om hem af te leiden, zodat hij uiteindelijk stopt met dit gedrag. Het zou ook interessant zijn om te weten wanneer hij precies begint te rijden... Tijdens het eten? Tijdens het knuffelen???

Als ik de andere reacties zo lees, zitten we allemaal op dezelfde lijn. Geef ons even antwoord op onze vragen, dan is het een stuk makkelijker om dit kleine probleempje op te lossen...

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Je hond is niet aan het 'vrijen', dat is echt iets voor mensen – hij plant zich voort – en in jouw geval, gezien zijn leeftijd, is dat het zelfs niet eens.

Kikaah heeft helemaal gelijk, hij reageert op deze manier zijn stress of opwinding af. Zelfde advies: leid hem af met een speeltje of ga lekker naar buiten. Als hij zijn energie goed kwijt kan, komt hij niet eens op het idee.

Trouwens, op welke momenten van de dag doet hij dit???

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als een hond dit doet, is dat niet seksueel bedoeld. Hij is niet de liefde aan het bedrijven, maar hij reageert gewoon wat spanning of frustratie af. Het is een manier om even stoom af te blazen. Gebeurt het vaak 's avonds? Zorg dat hij zijn energie kwijt kan als je merkt dat hij te druk wordt: laat hem even uit of geef hem een knuffel of een kussen. Maak hem duidelijk dat hij dit niet bij mensen mag doen. Zet hem apart met zijn kussen of knuffel en negeer hem verder.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!