Mijn puppy plast elke 5 minuten

N
Nader26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi, ik heb onlangs een staffie-puppy geadopteerd en ik ben nu bezig met de zindelijkheidstraining.

Het probleem is dat mijn pup elke 5 minuten plast, dus dan neem ik hem mee naar buiten. Eenmaal buiten is hij echter alleen maar aan het spelen en laat hij hooguit een paar druppeltjes vallen, terwijl hij binnen juist heel normaal plast.

Kan iemand me helpen??

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

3 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Je moet inderdaad niet twijfelen om lekker af te wisselen met de plekken waar je gaat wandelen.

Let wel goed op plekken die te vies zijn (vanwege gezondheidsrisico's voor jonge dieren of te sterke geuren voor een kleintje dat zich nog niet helemaal op zijn gemak voelt in zijn nieuwe omgeving). Pas ook op voor plekken met afval dat ze kunnen opeten; toen ik nog in de stad woonde, hebben mijn honden de meest onvoorstelbare dingen gevonden die ze zo hadden doorgeslikt als ik niet goed had opgelet...

Vertaald Frans
    N
    Nader26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Heel erg bedankt voor je reactie,

Het klopt inderdaad dat het grasveldje voor mijn huis vaak door andere honden wordt gebruikt.

Ik ga proberen om hem een stukje verder mee te nemen om te kijken of er verbetering in zit.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Het komt best vaak voor dat puppy's zich zo gedragen of zelfs weigeren om hun behoefte buiten te doen.

Of hij is zo enthousiast over alle geurtjes buiten dat hij letterlijk vergeet wat hij moet doen, en omdat hij zo afgeleid is door al die geuren, plast hij zijn blaas niet helemaal leeg.

Of juist het tegenovergestelde: hij vindt het buiten spannend (te veel geluiden of geuren) en hij houdt het zo lang mogelijk op om het pas 'te laten gaan' op een plek die hij veilig vindt (jouw huis).

Er zijn helaas geen wondermiddeltjes voor de korte termijn. Ga zo vaak mogelijk met de pup naar buiten en stop de wandeling niet direct nadat hij zijn behoefte heeft gedaan, maar loop juist nog even door. Sommige honden of puppy's houden het namelijk zo lang mogelijk op, omdat ze donders goed begrijpen dat plassen of poepen het einde van die (leuke) wandeling betekent.

Hoe stom het ook klinkt, je hond belonen tijdens het plassen is een methode die echt werkt... Het komt erop neer dat je wacht tot de pup klaar is met plassen en hem dan overlaadt met complimentjes ("Jaaaa! Plasje doen, goed zo, heel goed gedaan, plasjeeee!" ===> gebruik een hoge, blije stem, dat maakt ze nieuwsgierig en dat blije gevoel koppelt de pup dan snel aan het plassen... Je staat een beetje voor schut, maar het werkt als een trein. Mijn eigen hond is nu bijna 9 en die plast inmiddels zelfs op commando: "Ga je plassen?"... Superhandig in sommige situaties).

Succes, het duurt niet eeuwig, dit soort leerprocessen kunnen nou eenmaal even duren!

Vertaald Frans
  • 3 reacties van 3

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!