Mijn puppy eet zijn bakje niet helemaal leeg

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi iedereen,

Ik kom even bij jullie om hulp vragen omdat ik met wat vragen zit waar ik me best wel zorgen over maak...

Mijn puppy, die bijna 5 maanden is, eet niet zijn hele dagelijkse portie op... In het begin gebeurde dit af en toe, maar nu wordt er elke dag geen enkele portie meer helemaal opgegeten...

Hij is begonnen met Royal Canin en de dierenarts adviseerde me om van brokjes te veranderen, maar wel premium te blijven geven. Dat heb ik gedaan, maar het verandert niets, hij eet nog steeds niet alles op...

Maar afgezien daarvan gaat het heel goed met hem: hij is erg levendig, heel intelligent, luistert goed en speelt veel. Dus ik vraag me af of de portie die op de verpakking staat gewoon niet bij hem past en of hij liever minder brokjes wil...???

BEDANKT

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik heb juist zijn brokken veranderd... Met veel meer vlees dan de andere, maar hij komt nog steeds niet naar zijn bakje...

Bedankt

Vertaald Frans
    Blingbling
    Blingbling Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Mijn Golden is nooit echt dol geweest op zijn brokjes. Om ervoor te zorgen dat hij eet, ben ik overgestapt op het onbeperkt aanbieden van zijn voer. Veel mensen raden dit af, maar hij heeft zichzelf op die manier altijd prima kunnen reguleren en is altijd kerngezond geweest.

Misschien kun je eens andere brokjes proberen (vleesrijker) of overstappen op BARF...

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Bedankt voor de info, maar als ik bijvoorbeeld brokjes in zijn KONG doe, eet hij alles op...

Maar als ik het in zijn bakje doe, raakt hij niets aan. Hij ruikt eraan en loopt weer weg...

Trouwens, hij heeft nooit echt veel gegeten, behalve helemaal in het begin toen hij net bij ons was. Toen had ik nergens last van...

Het zou hem niets uitmaken om 3-4 dagen niet te eten als ik hem niet dwing...

Maar ik ben bang dat ik hem getraumatiseerd heb door hem zo te dwingen...

Bedankt

Vertaald Frans
    Jador
    Jador Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De pup heeft het grootste deel van zijn groeiperiode inmiddels wel achter de rug. Zijn behoeften nemen af en het is niet ongewoon dat ze dan een tijdje wat minder trek hebben. Zolang hij er verder geen last van lijkt te hebben (minder energie, afvallen...), hoef je je geen zorgen te maken. Dat trekt snel genoeg weer bij.

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!