Mijn puppy eet poep van andere dieren tijdens het wandelen

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Ik zal het even uitleggen: mijn puppy is nu 3,5 maand oud en het is me opgevallen dat als we gaan wandelen en ik hem loslaat, hij poep van andere dieren eet als hij die ziet. Elke keer lukt het me wel om hem het te laten loslaten als ik hem op heterdaad betrap! Ik maak me hier wel zorgen over. Is dit een gedragsprobleem? Of moet ik gewoon afwachten tot het overgaat omdat hij nog een puppy is? Hij eet zijn eigen poep trouwens niet. Als iemand me kan helpen... ik weet echt niet wat ik moet doen en ik wil niet dat hij een of andere nare ziekte oploopt. \/p>

\/p>

Bedankt\/p>

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

9 antwoorden
Sorteren op:
  • Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wanneer een hond de ontlasting van andere honden eet, betekent dit dat er een tekort is aan een bepaald bestanddeel in zijn voeding.

Niet per se. Het kan ook gaan om parasieten of een gedragsprobleem.

Dat gezegd hebbende, het gaat hier om een pup van 3,5 maand oud. Als hij ontwormd is en de juiste voeding krijgt, hoef je je op dit moment niet echt zorgen te maken. De pup kan de ontlasting eten uit nieuwsgierigheid of door nabootsing (gedrag dat hij heeft overgenomen van andere honden die dit doen).

Er meteen naartoe rennen om hem de ontlasting te laten loslaten is niet altijd de beste reactie. De hond kan wat hij eet gaan associëren met de plotselinge aandacht die je hem geeft, en dat kan later zelfs veranderen in een vast spelritueel.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Wat we bij honden natuurlijke coprofagie noemen, is natuurlijk en instinctief gedrag.

Een hond is genetisch geprogrammeerd en ingesteld op het eten van ontlasting.

De moederhond eet de ontlasting van haar pups op om de werpplek schoon te houden.

Bij pups is er een fase van orale ontdekking die duurt van 3 weken tot 3 maanden.

Bij een volwassen hond (zoals die van jou) is het vaak het gevolg van een onbalans in de voeding. Er kan sprake zijn van

een gebrek aan bepaalde voedingsstoffen, een onvoldoende hoeveelheid of voer van slechte kwaliteit.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, mijn hond deed vroeger precies hetzelfde. Het gebeurde echt van de ene op de andere dag: hij had het nog nooit gedaan en ineens bleef hij ze maar eten. Het is echt ranzig en vooral gevaarlijk, want er kunnen ZIEKTES in die drollen zitten! De reden: je hond kan een tekort hebben aan bepaalde voedingsstoffen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik geef hem Hill's Science Plan Puppy met kip. De dierenarts zei dat dit goed was. Wat vinden jullie ervan? Wat zou ik er nog aan supplementen bij moeten geven?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Als een hond de poep van andere honden eet, betekent dit dat hij een tekort heeft aan bepaalde voedingsstoffen in zijn voeding. Je hoeft alleen maar te ontdekken wat er precies ontbreekt; zodra hij dat binnenkrijgt, zal hij volledig stoppen met het eten van die drollen.

Ik raad je aan om zijn dieet goed in de gaten te houden. Het is nog een kleine puppy en hij heeft gezonde en uitgebalanceerde voeding nodig.

Groetjes

Vertaald Frans
    Solenneb
    Solenneb Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Euh nee!!! Het eten van ontlasting is echt geen normaal gedrag! Je hond kan tekorten hebben... Wat geef je hem te eten?

Daarnaast kan het een serieus gedragsprobleem zijn en zul je dus moeten gaan kijken en begrijpen hoe je hond zich voelt!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, dat gaat met de tijd wel over ^^

Al eet mijn hond van twee jaar nog steeds zijn EIGEN poep --'

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren
    Nee hoor, dat is normaal. De dierenarts heeft me uitgelegd dat honden drolletjes eigenlijk als een soort gebakjes zien. Meestal gaat het met de tijd wel over; die van mij deed het vroeger ook, maar nu niet meer. Maak je geen zorgen!
    Vertaald Frans
  • 9 reacties van 9

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!