Mening gevraagd over mijn staffie van 7 maanden

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Ik heb een kleine staffie van 7 maanden (van 24-12-2015) en ik ben bijna 'geobsedeerd' door zijn groei.

Qua grootte is het onmogelijk om hem lang genoeg stil te laten staan zodat ik hem fatsoenlijk kan opmeten... en wat zijn gewicht betreft: ik ga hem vanmiddag wegen, maar de laatste keer dat ik hem woog was hij 13 kg, toen was hij volgens mij 5,5 maand oud.

Zouden jullie me alsjeblieft kunnen vertellen wat je ervan vindt op basis van de foto's hieronder? Deze zijn allemaal van toen hij 6 / 6,5 maand oud was:

Mening gevraagd over mijn staffie van 7 maanden

Ik hoor heel graag jullie eerlijke mening, want dat helpt me om zijn groei weer in goede banen te leiden als dat nu nog niet het geval is.

Groetjes

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

7 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi,

Mijn staffie is 16 maanden oud, hij is 40 cm hoog en weegt 18,5 kg.

Hij begon pas echt uit te zwaren en massa te pakken rond de 11/12 maanden, dus maak je geen zorgen.

Trouwens, op de foto's te zien heeft hij al een flink postuur!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Mijn staffie weegt iets meer dan 16 kg met 6 maanden en twee weken

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Mijn staffie weegt 16 kg en is 39 cm bij 7,5 maand.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ja, de dierenarts vertelde dat hij een goede bouw heeft en gezien de ouders gaat hij volgens hem als volwassene de 18/19 kg wel halen.

De vader is 40 cm en 19 kg en de moeder 39 cm en 18 kg.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hij zit qua gewicht netjes op het gemiddelde van de rasstandaard (reu: tussen de 12,7 kg en 17 kg).

http://www.scc.asso.fr/Fiches-et-standards-de-race?destination=detail&numero_scc_chien=61&pointeur=0

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Goedenavond Siriane, bedankt voor het compliment. Heb je zelf ook een staffie?

Ik zou graag de mening horen van iemand die er ook een heeft, als dat kan.

Ter info: hij weegt 14 kg (dat lijkt me nogal weinig voor zijn leeftijd van 7 maanden).

Vertaald Frans
  • 7 reacties van 7

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer