Is bamboe giftig?

Shiro Aceman
Shiro aceman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi hoi dierenvrienden!

Vandaag tijdens mijn stage in het Parc de Parilly in Lyon vond ik wat bamboe (alleen de stok, niet het blad). Ik herinnerde me dat het een erg sterke plant is, dus ik dacht dat het wel een leuk speeltje zou zijn voor mijn hondje. Ik heb er daarom een paar stukken van afgesneden. Daarna bedacht ik me dat het misschien wel giftig voor hem zou kunnen zijn, dus ik ben op onderzoek uitgegaan. Ik vond dat de bladeren giftig zijn voor katten en maagzweren kunnen veroorzaken, maar er stond niet bij of de stok zelf ook giftig is en of dit ook voor honden geldt. Ik zou dus graag willen weten of jullie hier meer over weten voordat ik dit nieuwe speeltje aan mijn kleine tornado geef, zodat hij er lekker zijn tanden op kan botvieren ^^ Nou, een fijne dag nog!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

5 antwoorden
Sorteren op:
  • E
    Ebauderand Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren
    Ik geef het elke dag aan mijn hond, met dank aan de bamboe van de buren op het terrein. Ik geef haar alleen de stengels van dit jaar, degene die nog soepel en vochtig zijn. Het doet haar echt goed, want ze had last van dunne ontlasting en dat is nu helemaal opgelost dankzij de bamboe. Haar poep is nu vezelrijk, dus ik denk dat bamboe top is voor de vezels en om lekker de tanden te poetsen.
    Vertaald Frans
    Shiro Aceman
    Shiro aceman Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké dan, nou bedankt, nu weet ik het tenminste :) ik verzin er wel wat anders op ^^

Vertaald Frans
    Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het is niet giftig, want er worden ook kommen en borden van gemaakt.

Maar het is inderdaad wel scherp. Zelfs aan apen geven we de stengels alleen als ze groen en buigzaam zijn, om geen risico te lopen op inwendige verwondingen.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Bamboe op zich is niet giftig, maar geef het echt nooit! Het is alsof je ze scheermesjes geeft! Snel de prullenbak in!

Vertaald Frans
    Marinedmcl
    Marinedmcl Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi!

Ik weet niet hoe dat bij honden zit, maar als mens kan ik me nog een nare ervaring met gedroogde bamboe herinneren.. toen ik klein was brak ik er eentje doormidden en ik weet nog goed dat ik mijn vingers flink openhaalde aan de scherpe randen..

Sindsdien heb ik het nooit meer geprobeerd, dus ik weet niet of ik gewoon pech had of dat droge bamboe echt zo scherp is.

Ik hoop dat anderen je hier wat beter bij kunnen helpen!

Vertaald Frans
  • 5 reacties van 5

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!