Hoe lang wandelen met een staffie?

N
Niles85 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond, ik heb een staffie van 6 maanden en ik wilde graag weten hoe lang je gemiddeld met een staffie moet wandelen? Ik werk van 8:00 tot 17:00 en voorlopig komt mijn moeder aan het begin van de middag langs om hem 30 minuutjes tot een uur uit te laten. 's Ochtends voordat ik naar mijn werk ga, laat ik hem 5-10 minuten uit om zijn behoefte te doen, want ik woon in een appartement. En één keer per week (tussen maandag en vrijdag) gaat hij naar het bos of het strand om een uurtje lekker uit te razen. Vinden jullie dit genoeg? Hebben jullie nog tips? Alvast bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • H
    Harmonia00 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Het heeft niets met het ras te maken, een hond moet elke dag uitgelaten worden en 8 uur achter elkaar alleen zijn is echt te lang. Je moeder is echt superlief dat ze kan langskomen om de hond uit te laten.

En beweren dat een hond minimaal 2,5 uur per dag beweging nodig heeft, nou LOL, ik hoop dat je niet werkt en dat het bij jou nooit winter is!!!! 1 uur per dag is het minimum, maar ook gewoon genoeg. Want anders doe je 2 uur en dan wil de hond 2 uur en 10 minuten, dan 20, dan 30... en als hij dan een dagje geen "grote wandeling" krijgt (want dat kan gebeuren), wordt hij gek en sloopt hij de boel. Maar ja, als je je hond eraan went om 3 uur per dag buiten te zijn, is dat niet zo gek natuurlijk!!!

Volgens mij, als je in een appartement woont: korte plasrondes verspreid over de dag + 1 uur per dag een flinke wandeling, andere omgeving opzoeken etc. + hersenwerkjes, want er is meer in het leven dan alleen fysieke inspanning. Dat is echt supergoed voor ze!!!!

Vertaald Frans
    Y
    Yowwwww Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Reken je bij de buitentijd alleen de wandelingen mee, of ook de tijd dat je gewoon buiten bent?

Vandaag zijn we om 14:00 uur weggegaan en waren we om 17:00 uur weer terug. Van die 3 uur was er 1 uur en 15 minuten wandeltijd (waarvan 45 minuten los van de riem), 50 minuten in de auto (verdeeld over 4 keer) en de rest lekker los in de tuin.

Daarbij komt nog 15 minuten in de ochtend en 30 minuten in de avond. En dan nog 3 of 4 keer zo'n 5 tot 10 minuten als hij aangeeft dat hij naar buiten wil en wat rondloopt in de tuin.

Vertaald Frans
    Damathe
    Damathe Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

's Ochtends is dat echt niet veel... Na een hele nacht ophouden is dat best wel krap.

Ik laat die van mij 's ochtends 20-30 min uit en dat zijn maar kleintjes.

Vertaald Frans
    Emma1975
    Emma1975 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Dat hangt ervan af, sommige zijn wat angstiger dan andere... pas wel op want het wordt al snel donker, en soms ligt er op het strand van die vieze troep waarvan je moet voorkomen dat hij het opeet (hier in de buurt is vorige week een hondje overleden na het inslikken van een vishaak), ... dus houd hem toch maar goed in de gaten.

Voor de wandelingen in het donker heb ik een led-halsband gekocht... ziet er een beetje stom uit, maar ik weet tenminste wel waar hij is...

(en ja, ik vind hoe vaak je hem uitlaat echt veel te weinig)

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

En kan ik hem rond 21:00 uur meenemen naar het strand? Vindt hij dat ook 's nachts leuk?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maar hem 8 uur aan een stuk alleen laten gaat hem echt ongelukkig maken, je zou iemand moeten zoeken als je moeder niet kan.

Maak je voor het strand niet te druk ^^ honden worden meestal helemaal dol van zand, als je een bal hebt is dat leuk maar het hoeft niet per se ^^

Vertaald Frans
    N
    Rapporteren

Nou, hij sloopt dus helemaal niks en hij zit niet in een bench. Ik ga 'm 's ochtends wat langer uitlaten, en mijn moeder kan ook niet elke dag langskomen. Hij moet natuurlijk ook gewoon leren om alleen te zijn als we aan het werk zijn. Omdat er hier in de buurt weinig bos is, neem ik hem meestal mee naar een voetbalveld. En honden zijn pas vanaf 30 september weer welkom op het strand. Zal mijn hond het op het zand net zo leuk vinden als het al donker is? En moet ik dan met ballen of iets anders gaan gooien, of kan ik hem beter gewoon zelf lekker laten uitrazen op het zand?

Vertaald Frans
    Damsdams
    Damsdams Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond, ik vind het eerlijk gezegd te weinig (staffie of niet), ook al is hij nu nog jong. 1,5 uur per dag en binnenkort 2 uur zou ideaal zijn. Uitjes naar het strand en het bos zijn hartstikke goed. Vraag je je dit af omdat hij de boel sloopt als hij alleen is? Of zit hij in een bench? Dat lijkt me namelijk nogal vreemd, gezien de energie die pups op die leeftijd hebben. ++

Vertaald Frans
    Gabyn
    Gabyn Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

"5-10 minuten even snel laten plassen omdat je in een appartement woont", nee, dat is echt niet genoeg en een appartement is geen excuus. Ik heb zelf ook altijd in een appartement gewoond; je moet gewoon veel eerder opstaan en de hond elke ochtend minstens 30 minuten uitlaten, of het nu regent, donker is, noem maar op. Bedenk wel dat hij daarna 5 tot 6 uur alleen thuis zit zonder iets te doen... Verder is het hartstikke goed dat je moeder een half uurtje tot een uurtje langs kan komen, dat moet je vooral zo houden. En zodra je klaar bent met werk, ga je eerst naar huis om de hond uit te laten voor weer minimaal een half uur wandelen (boodschappen, vrienden, uitjes etc. komen daarna pas) en dan 's avonds nog een laatste plasronde.

Als je in de buurt van het bos of het strand woont, zou het fijn zijn als hij daar vaker naartoe kan om te rennen. Anders is één keer per week al prima, en dan natuurlijk flinke wandelingen in het weekend waar hij lekker kan rennen, uitrazen en andere honden kan ontmoeten. Er is genoeg te doen met je hond: fietsen, lange wandelingen, spelletjes, training, etc.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Nee, 5-10 minuutjes wandelen in de ochtend is echt niet genoeg als hij daarna de hele ochtend moet wachten tot je moeder aan het begin van de middag komt. Dat zij hem 30 minuten tot een uur uitlaat is hartstikke goed. En hoe lang ga je met hem uit als je weer terug bent?

Eén keer per week echt even uitrazen is te weinig, want ik neem aan dat hij de rest van de tijd aan de lijn zit?

Mijn advies: 's ochtends minstens 40 minuten, de middag wordt prima geregeld door je moeder en als je terugkomt, of even daarna, nog zo’n 45 minuten tot een uur rustig wandelen (een rustige wandeling 's avonds is het fijnst).

Probeer hem elke wandeling, of in ieder geval zo vaak mogelijk, los te laten lopen. Een hond rent pas echt als hij vrij is, oftewel: hij kan zijn energie alleen echt goed kwijt als hij losloopt. Kies een plek waar dat kan, en voor de rustige stukken of om lekker te snuffelen kun je bijvoorbeeld een lange lijn gebruiken.

Door op verschillende plekken te wandelen leert hij beter omgaan met veranderingen, ontdekt hij nieuwe geurtjes en andere honden, en zal hij zich minder snel vervelen...

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 11

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!