Groei Staffie op 6 maanden

Jepeto
Jepeto Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik maak me een beetje zorgen omdat mijn teefje, een kleine Staffie van 6 maanden, al 39 cm groot is en al 14,5 kg weegt.

Sinds ze een pup is krijgt ze 300 gram Royal Canin Junior, die ik bij de dierenarts koop omdat ze andere brokken niet goed kon verteren.

Vanwege haar gewichtstoename had ik het verlaagd naar 230 gram, maar daardoor gaat ze uit de andere voerbakken snaaien... ze heeft echt honger.

Ik heb haar nu weer op 300 gram gezet (2 keer 150 gram) met een mix van volwassen en junior brokken (90% junior - 10% volwassen).

Is ze te dik? Ik heb wat foto's van bovenaf geplaatst...

Wat moet ik doen? Bedankt voor je hulp!

Hier is ze op de foto:

Groei Staffie op 6 maanden

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

24 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Om te beginnen: stop met die Royal Kak (pardon, Canin) brokken. Het is echt troep, volgepropt met vet, suiker en granen. Het is niet verbazingwekkend dat je hond dikker wordt terwijl ze constant honger heeft. Trek je ook niets aan van al die marketing (junior, speciaal voor oudere honden, gesteriliseerd, enz.). Je hebt goede brokken en... slechte, punt uit! Kies voor een heel goed merk zoals Orijen of Amikinos (een Frans merk). Ze zijn weliswaar duurder, maar je geeft er veel minder van en je hond krijgt weer een normaal figuur en is echt verzadigd. En je bespaart op de dierenartskosten, want slechte brokken leiden tot een slechte gezondheid!

Vertaald Frans
    Jepeto
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie

Ik ben even bij de dierenarts langsgegaan en die zei hetzelfde... mijn hond was er zelf niet bij.

Ze heeft juist een flinke laag vel aan de zijkanten, vandaar ook mijn bericht op dit forum

Vertaald Frans
    Jepeto
    Rapporteren

Bedankt voor je reactie

Ik ben even bij de dierenarts langsgegaan en die zei hetzelfde... mijn hond was er zelf niet bij.

Ze heeft juist een flinke laag vel aan de zijkanten, vandaar ook mijn bericht op dit forum

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Over het algemeen moet de voeding van een Staffie-pup worden afgestemd op de leeftijd, het ras, het gewicht en de levensfase van de hond. Juniorbrokken zijn doorgaans geschikt tot een leeftijd van 12 maanden. Daarna moet je de hoeveelheid aanpassen aan het gewicht en de leeftijd van je hond (deze gewichts-/doseringstabel staat meestal op de verpakking en is anders wel te vinden op de website van de fabrikant).

Als je wilt overstappen op brokken voor volwassen honden, controleer dan of deze geschikt zijn en zorg voor een goede overgang door ze te mengen met de oude brokken, zoals je dat eerder ook hebt gedaan.

Verder is je hondje nog volop in de groei, dus het is heel normaal dat ze aankomt. Het is vanaf een foto lastig in te schatten of ze overgewicht heeft of niet. Om dit zelf te checken, kun je proberen haar ribben te voelen: als je de ribben vrij makkelijk kunt voelen, heeft je hond in principe geen overgewicht.

Mocht je twijfelen, aarzel dan niet om even advies te vragen aan je dierenarts.

Groetjes,

Léa-Marie

Vertaald Frans
  • 24 reacties van 24

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer