Groei Staffie op 6 maanden

Jepeto
Jepeto Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik maak me een beetje zorgen omdat mijn teefje, een kleine Staffie van 6 maanden, al 39 cm groot is en al 14,5 kg weegt.

Sinds ze een pup is krijgt ze 300 gram Royal Canin Junior, die ik bij de dierenarts koop omdat ze andere brokken niet goed kon verteren.

Vanwege haar gewichtstoename had ik het verlaagd naar 230 gram, maar daardoor gaat ze uit de andere voerbakken snaaien... ze heeft echt honger.

Ik heb haar nu weer op 300 gram gezet (2 keer 150 gram) met een mix van volwassen en junior brokken (90% junior - 10% volwassen).

Is ze te dik? Ik heb wat foto's van bovenaf geplaatst...

Wat moet ik doen? Bedankt voor je hulp!

Hier is ze op de foto:

Groei Staffie op 6 maanden

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

24 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Jepeto
    Rapporteren

Ik ben overgestapt op de brokken van Nutrivet Inne Dog, de "Balanced" variant. Ze is nu 18 maanden, weegt 16,5 kg en je ziet haar ribben ook zitten.

Is het normaal dat je de ribben een beetje ziet?

Vertaald Frans
    B
    Bibiauré66 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi

Ik heb een kleine staffie van 7 maanden

Ik heb hem twee dagen geleden gewogen en hij weegt 13,5 kg

Maar als ik naar hem kijk, zie je zijn ribben echt heel erg goed zitten

Ik geef hem nu Purina Pro Plan Puppy

Ik zou hem graag willen overzetten op het merk brokjes dat ik hier op de foto heb bijgevoegd

Kent iemand dit merk?

Is het normaal dat je de ribben van mijn lieverd zo goed ziet?

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wauw! De verandering is echt spectaculair!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ga zo door en schroom niet om weer bij ons aan te kloppen als je ergens mee zit👍

Vertaald Frans
    Jepeto
    Rapporteren

Ja, de overstap is goed gegaan. Ik heb in het begin gemengd. Ontlasting is top....

Ze krijgt haar figuur weer terug en de achterkant bij de dijen komt nu mooier uit

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dat ziet er allemaal super uit! Ze is echt prachtig. Verdraagt ze haar nieuwe brokjes goed? Wat fijn dat je nog even langskomt om dit goede nieuws met ons te delen.

Vertaald Frans
    Jepeto
    Rapporteren

Hoi

na 15 dagen is dit het resultaat, ze is nu stabiel op 14,6 kg met 6,5 maand.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Dit is veel beter dan RC! Zorg voor een geleidelijke overgang naar dit nieuwe dieet. Laat over een maandje weer wat van je horen, ze zou dan echt wel wat afgevallen moeten zijn! En geef niet toe tussen de maaltijden door! Succes! 😁

Vertaald Frans
    Jepeto
    Rapporteren

Ik heb net... als tussenoplossing Canagan gekocht, de enige graanvrije met 60% vlees die ik kon vinden.

Het kost een rib uit m'n lijf, maar goed, ik was vanochtend op de hondenschool en daar zeiden ze dat m'n hondje wel een klein varkentje leek...

Vertaald Frans
  • 20 reacties van 24

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer