Gewicht Staffordshire Bull Terrier

J
Jizz42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! Ik ben helemaal nieuw op het forum en vind het super om hier te zijn, want sinds 21/12 hebben we een kleine staffie-reu in de familie....

We hebben echt genoten van deze eerste maand samen.

Het is onze eerste hond en ik zit een beetje met zijn gewicht... Toen ik hier op het forum rondkeek, zag ik staffies die veel forser zijn dan die van mij en ik maak me een beetje zorgen.

Gisteren was hij bij de dierenarts voor zijn herhalingsprik en hij woog 3,6 kg. Hij is bijna 3 maanden oud, want hij is op 25/10 geboren.

Ik zou graag een idee willen krijgen van de gemiddelde groeicurve per maand voor dit ras, alsjeblieft...

Ik heb een fotootje bijgevoegd van de ster van het huis 😉

Alvast bedankt!

Groetjes

Gewicht Staffordshire Bull Terrier

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

14 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Lucatri
    Lucatri Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn staffie is vandaag 5 maanden en 2 weken oud. Toen hij precies 5 maanden was woog hij 10 kilo, en hij is best wel slank. Maar hij doet het hartstikke goed hoor! Ze verschillen allemaal van bouw en gewicht en vaak zie je dat de genetica rond de 5, 6 of 7 maanden ineens een inhaalslag maakt. Je zult het wel zien, volgens mij hoef je je echt geen zorgen te maken! Hij is trouwens prachtig!

(Foto van die van mij met 5 maanden)

Vertaald Frans
    Jmosse
    Jmosse Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi ****,

Ik heb zelf een reutje van 6 maanden die ook aan de lage kant van het gemiddelde voor het ras zit, maar hij doet het hartstikke goed. Met 6,5 maand weegt hij 11 kg; dat is weinig, maar hij is goed in balans en ziet er super uit.

Er is een echt handige site hiervoor: Belpatt.fr.

Je voert telkens het gewicht van je hond in als je hem weegt en dat geeft je direct een groeicurve die je kunt vergelijken met het gemiddelde van honden van hetzelfde ras op de site, op basis van een verwacht volwassen gewicht.

De curve van die van mij zie je hieronder, en de blauwe lijn is de gemiddelde curve voor een volwassen Staffie van 15 kg (dus helemaal niet zwaar). De curve van die van mij wijkt op een gegeven moment duidelijk af; dat kwam door een wisseling van brokken die hij totaal niet verdroeg, waardoor hij 15 tot 20 dagen lang niet is aangekomen.

Het valt me sowieso op dat er bij Staffies echt veel reutjes zijn die buiten de standaard vallen en veel te zwaar zijn voor het ras. Ik ben al zat Staffies van 20 tot 23 kg tegengekomen, terwijl de standaard tussen de 13 en 17 kg voorschrijft.

Als ik op Belpatt afga, gaat die van mij eerder tussen de 14 en 15 kg wegen, maar dat vind ik eigenlijk wel prima (ik woon in de stad).

Vertaald Frans
    J
    Jizz42 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Beaujabote 😉

Ja, je hebt gelijk, hij zei dat alles goed was, maar ik weet niet waarom ik me nou zo'n zorgen maakte. Het kwam vooral omdat ik Staffies van 15 kg zag bij 5 maanden lol, ik was even bang dat hij niet genoeg at....

Bedankt voor je reactie in ieder geval!!

Vertaald Frans
    Beaujabote
    Beaujabote Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Hij is echt te schattig.

Als de dierenarts niets heeft gezegd, dan zit het wel goed met je hond. Het is grappig, maar het valt me op dat Staffie-baasjes die hier op het forum komen zich meestal over dezelfde dingen zorgen maken: 1. Is hij wel volgens de standaard? Ik vind hem te klein. 2. Wanneer gaat hij 'breed worden', alsof we het over popcorn hebben.

Geef je maatje gewoon de tijd om te groeien. Zolang hij gezond is, hoef je je nergens zorgen over te maken 😁

Vertaald Frans
  • 14 reacties van 14

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!