Gewicht Staffordshire Bull Terrier
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi,
Het zou echt leuk zijn geweest om een foto van hem te zien nu hij volwassen is!
Hoi,
Allereerst heb je de ouders van je hond kunnen ontmoeten en dat is al een goede indicatie van hoe je vriendje later zal worden...
Je puppy koste wat het kost in een bepaalde rasstandaard willen dwingen kan slecht zijn voor de groei... en kan hem belemmeren om de volwassen hond te worden die hij eigenlijk hoort te zijn...
2 kilo te veel... 2 cm te klein... maar het blijft je pluizenbol waar je dol op bent...
Die van mij is groot met vrij lange poten, hij is 7 maanden oud en weegt 14,8 kg.
Hij ziet er niet "dik" uit, rent als een haas en eet 360 gram brokken per dag...
Hoi,
Die van mij is twee maanden oud en weegt 3,6 kg ter info ;-)

Okla is 7 maanden oud en weegt 14 kg, wat me echt enorm lijkt. Ze krijgt puppybrokken en krijgt verder niets van tafel, behalve wat kipfilet. Ze wandelt elke avond 1 tot 1,5 uur waarbij ze lekker met andere honden rent.
Ik ben bij de dierenarts geweest en die zei dat ze er goed uitziet. Haar vader was stevig gebouwd, maar eerlijk gezegd vraag ik het me toch af...
Hoi, aanstaande donderdag ga ik eindelijk mijn kleine Staffie ophalen, maar hij lijkt me nu al behoorlijk fors voor zijn leeftijd: 4,5 kg en hij is nog geen 2 maanden oud.

Hij heeft een schattig rond koppie... 🙂
En zoals al in de eerdere berichten werd gezegd: heb geduld, laat hem zich lekker op zijn eigen tempo ontwikkelen, hij is nog hartstikke jong!
Goedenavond !!!
Hier even wat nieuws over onze lieverd, hij is de 25e 4 maanden geworden en weegt 6,5 kg .... hij begint echt een lekker koppie te krijgen 😍 hier zijn de foto's:

Goedenavond allemaal!!! Sorry, ik zie jullie reacties nu pas 😕.
Bedankt Jmosse voor de website, ik ga Sky meteen na dit bericht registreren!! Het is echt een super concept inderdaad...
Bedankt Lucatri, hij is inderdaad prachtig en ik geef het compliment graag terug voor die van jou! Ah oké, dat wist ik niet over die 5/6/7 maanden...
Stenad, die van jou is indrukwekkend hoor lol!! Nee hoor, in tegendeel, ik heb anderhalf jaar gewacht om over het ras te beslissen. Ik heb 2 jonge kinderen en ik wilde qua bouw geen Amerikaanse Stafford... We wilden een sportieve en dynamische hond, net als wij, die heel lief is en dol is op kinderen, en wat dat betreft zijn we DOLGELUKKIG!! Mijn bezorgdheid kwam alleen doordat ik geen enkele reu-Staffie van minder dan 4 kg bij 3 maanden had gezien, maar jullie berichten stellen me gerust. Ik hou evenveel van hem als van mijn kinderen en het is ons eerste hondje, we willen alleen het beste voor hem 😉.
Mijn dierenarts (het was mijn eerste bezoek), aan wie ik de vraag heb gesteld, zei dat hij ongeveer 1 kg per week zou moeten aankomen... die van mij is amper 2 kg aangekomen in een maand en hij eet nochtans best goed!! Maar jullie hebben allemaal gelijk, de dierenarts zei dat alles hartstikke goed gaat en dat is het belangrijkste!
Liya, jij ook bedankt, je hebt helemaal gelijk en de vergelijking met mensen is zo waar....
Ik zal regelmatig wat foto's sturen als jullie dat leuk vinden 😉
Prettige avond voor het hele forum!

Hoi allemaal,
Wat een prachtige beestjes hebben jullie allemaal!
Ik heb een Staffie van 1 jaar en 5 maanden, ze weegt op dit moment 15,6 kg.
Mijn fokker heeft me veel geleerd over de grootte en het gewicht van Staffies. Zelfs in haar eigen kennel zijn er geen twee honden hetzelfde.
Je hebt honden met een stevige bouw, het 'bully'-type, die tussen de 15 kg en 17 kg kunnen wegen. En je hebt het 'balanced' type, wat slanker en atletischer, die tussen de 15 kg en 20 kg kunnen zitten.
Ik ken een Staffie-teefje dat wel 20 kg woog...
Ze zijn net als wij, allemaal anders. Neem nou iemand van 80 kg: dat ziet er heel anders uit bij iemand van 1,80 m dan bij iemand van 1,60 m.
Als je dierenarts er tot nu toe niets over heeft gezegd, dan is alles gewoon in orde. Bovendien is je hond nog volop in de groei. Dus, zoals al eerder is gezegd: geef hem gewoon de tijd om volwassen te worden.
Vergeet ook niet dat het om een Staffie gaat en niet om een Amerikaanse Staff... dat zijn echt twee verschillende rassen en de één is geen mini-versie van de ander...
Fijne dag nog!
Hoi,
Ik heb ook een Staffie, een teefje van 19 maanden.
Ze weegt 15,5 kg en voldoet perfect aan de rasstandaard.
Het is natuurlijk maar mijn persoonlijke mening, maar ik heb de indruk dat veel mensen de rasstandaard niet echt kennen, of graag een veel imposantere Staffie zouden willen hebben 🙁
Een Staffie is niet heel groot of zwaar.
Mijn teefje begon pas na 14 maanden breder te worden bij de schouders (door te canicrossen, mountainbiken en zwemmen na haar eerste jaar).
Je moet ze gewoon de tijd geven.
En voor mij is het belangrijkste dat je een gezonde hond hebt die lekker in zijn vel zit.
Fijne dag nog!