Gebeten door een Staffy

M
Matou38 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal.

Een paar dagen geleden, terwijl ik mijn hondje (een Parson Jack Russell van 12 jaar) aan de lijn aan het uitlaten was, werd ze aangevallen door een Staffy (Staffordshire Bull Terrier).

Voordat ik goed en wel doorhad wat er gebeurde, viel de staffy (niet aangelijnd) ons van achteren aan. De scène was ongekend gewelddadig. De staffy beet mijn hond secondenlang in haar nek, wat voor mij als een eeuwigheid voelde. Het was duidelijk zijn doel om mijn hond te doden.

Het baasje van de Staffy kwam eraan en probeerde hem te laten loslaten door tegen hem te schreeuwen en hem te schoppen.

Wonder boven wonder liet de staffy los, waardoor mijn hondje kon ontsnappen. Ze leeft nog, maar is doodsbang.

De eigenaar van de staffy bood niet eens zijn excuses aan. Toen hij zag dat ik de politie begon te bellen, bracht hij zijn hond snel naar huis en kwam daarna pas terug om met me te praten.

Ondertussen was ik bij een buurman naar binnen gevlucht, die door het geschreeuw was gealarmeerd en me binnenliet.

Wat volgde was een bizar gesprek met de eigenaar. Het is een jongen van 18 jaar die het ras van zijn eigen hond niet eens goed kent. Eerst vertelde hij me dat het een Staff was (een hoog-risico hond), dat hij de hond nog niet lang had en dat het dier was gefokt voor hondengevechten...

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

57 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • M
    Rapporteren

Aggie19, wat me hier dwarszit is dat er dingen zijn die voor geen meter kloppen. Een hond die aanvalt, zelfs een Staffy (de politie ziet zelden het verschil tussen een Staffy, Staff, Rott, ...), dat loopt nooit af met alleen een tik op de vingers voor de verantwoordelijke eigenaar. Dus zoals ik al zei: er is óf sprake van zware incompetentie bij de politie, óf er is iets anders aan de hand. Matou, ik begrijp echt hoe bang je moet zijn geweest. Maar als je alle troeven in handen hebt, zet dan door. Doe aangifte (je hebt het recht om te eisen dat het wordt vastgelegd, zelfs als het alleen een melding is, dacht ik).

Daarom ben ik hier gekomen om hulp te vragen. Als de politie hun werk goed had gedaan, zou ik hier niet zijn om erover te praten. Bedankt voor jullie advies.

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Maak je niet te druk, we hebben een paar vreemde vogels op dit forum! 😉

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen "het is niet erg, het bewijs is dat als die Staffy dat kleine hondje had willen doden, hij dat wel had gedaan." Dus dat betekent dat het heel normaal en doodgewoon is dat onze hond van achteren wordt aangevallen door een lieve Staffy die geen vlieg kwaad zou doen... het is echt de omgekeerde wereld!

PRECIES!!! EIGENLIJK ben ik de schuldige!!!!! Ik ben degene met een klein hondje, dat is onvergeeflijk! Eigenlijk zouden we uiteindelijk allemaal een Staffy moeten nemen, dan zouden er geen problemen meer zijn.

Bedankt voor je steun, ik dacht hier antwoorden te vinden, maar uiteindelijk krijg ik alleen maar kritiek: dat ik een leugenaar ben en dat ik alleen maar op geld uit ben.

Inderdaad de omgekeerde wereld. Ik heb me blijkbaar in de site vergist.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik denk, kikirififi, dat de reactie op dit soort problemen niet bij elk politiebureau hetzelfde is... We hebben op dit forum al vaker heel verschillende voorbeelden over dit onderwerp voorbij zien komen.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Aggie19, wat me hier dwarszit is dat er dingen zijn die totaal niet kloppen. Een hond die aanvalt, zelfs een staffy (de politie ziet echt zelden het verschil tussen een staffy, staff of rottweiler...), dat loopt nooit af met alleen een tik op de vingers voor de verantwoordelijke eigenaar. Dus zoals ik al zei: of de politie is hier enorm incompetent, of er is iets anders aan de hand.

Matou, ik begrijp echt hoe bang je geweest moet zijn. Maar als je alle troeven in handen hebt, zet dan door. Doe aangifte (volgens mij heb je het recht om te eisen dat het officieel wordt vastgelegd, al is het maar als melding).

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Dat klopt echt niet. Ik heb zelf zoiets meegemaakt en ik kan je vertellen dat de politie echt wel ingrijpt als een hond gebeten is en er een verklaring van de dierenarts bij zit. Ze vragen dan echt niet alleen naar de papieren van de hond. Dus óf ze zijn daar hartstikke incompetent, óf je vertelt ons niet het hele verhaal. Ik heb zelf gezien hoe de schedel van een chihuahua werd verbrijzeld door een type Stafford; ik kan je vertellen dat dat echt in een seconde gebeurd was. Krak, een gil en de hond liet los. De chihuahua heeft het hier wonder boven wonder overleefd, maar de politie kwam er wel aan te pas en was heel effectief.
    Helaas is dat bij mijn politiebureau niet het geval. Ik had echt het gevoel dat ik ze tot last was. Eigenlijk is het niet eens alleen het ongeluk zelf (wat natuurlijk verschrikkelijk traumatisch is, want je ziet je hond creperen), maar vooral het brutale gedrag van de eigenaar die fout zit wat het nog erger maakt. Weet je, het hangt van de plek af, maar sommige politiebureaus hebben gewoon geen zin om dit soort zaken af te handelen omdat ze andere "belangrijkere" dingen te doen hebben. Ik heb er trouwens met bevriende agenten uit een andere regio over gepraat en zij begrijpen ook echt niet waarom mijn aangifte niet is opgenomen. Ze adviseerden me om het online te doen. Nogmaals, en blijkbaar heeft niemand dit begrepen: ik wil dat die hond onderzocht wordt door een gedragsdeskundige dierenarts, maar alleen de burgemeester kan de eigenaar daartoe verplichten en die wil niet. Ik denk dat ze wachten tot er echt een drama gebeurt, maar goed... En aan de andere kant: het was niet de politie die om de papieren van de hond vroeg, maar de handhaving.
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ben het niet eens met de mensen die zeggen: "het valt wel mee, het bewijs is dat als die Staffy het hondje had willen doden, hij dat wel zonder problemen had gedaan."

Dus dat betekent dat het heel normaal en de gewoonste zaak van de wereld is dat onze hond van achteren wordt aangevallen door een lieve Staffy die geen vlieg kwaad zou doen... het is echt de omgekeerde wereld!

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Nou, dat is dus echt niet waar. Omdat ik zelf zoiets heb meegemaakt, kan ik je vertellen dat de politie echt wel ingrijpt bij een hondenbeet, zeker als je een verklaring van de dierenarts als bewijs hebt. Ze doen dan echt wel meer dan alleen even de papieren van de hond controleren. Dus of ze zijn daar compleet incompetent, of je vertelt ons niet het hele verhaal. Ik heb zelf gezien hoe de schedel van een chihuahua werd verbrijzeld door een Staffy-type, en ik kan je vertellen dat dat echt maar een seconde duurde. Krak, een gil, en de hond liet los. Die chihuahua heeft het toen wonder boven wonder overleefd, maar de politie kwam er wel bij en die traden heel daadkrachtig op. En nog iets: die jongen die jij als een delinquent bestempelt, is wel netjes bij je teruggekomen, heeft zijn contactgegevens gegeven en is zelf naar de politie gegaan met de papieren van zijn hond keurig op orde. Dat is in mijn ogen echt geen delinquent. Natuurlijk is die aanval niet goed te praten en jij en je hond zijn enorm geschrokken, maar ik vraag me af of dit niet meer weg heeft van een persoonlijke vete dan wat anders.

Vertaald Frans
    M
    Rapporteren

Sommigen hier gebruiken de term 'corrigeren' te pas en te onpas. Een correctie is wanneer een hond een andere hond die hem lastigvalt op zijn plek zet... maar het is absoluut geen aanval van achteren zonder provocatie of voorafgaande interactie, wat die ook mag zijn! Er is een wereld van verschil!
    Bedankt! Eindelijk iemand die het snapt, Halleluja!
    Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Sommigen hier strooien echt te pas en te onpas met de term 'corrigeren'. Een correctie is wanneer een hond een andere hond die hem lastigvalt even op zijn plek zet... maar het is absoluut geen correctie als een hond van achteren aanvalt zonder enige aanleiding of interactie vooraf, wat dan ook! Daar zit echt een wereld van verschil tussen!

Vertaald Frans
  • 40 reacties van 57

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!