Fokken met niet-bevestigde Staffordshire Bull Terriers
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Oké, dat is een stuk duidelijker. Want ook al waren we niet van plan om de kleintjes te verkopen, we willen niet dat ze in een bepaalde categorie geplaatst worden en dat de eigenaren daar gedoe mee krijgen. Bedankt allemaal!
je teefje heeft een stamboom (LOF) en is dus niet gecategoriseerd, ook al is ze niet officieel 'bevestigd'. hetzelfde geldt voor het mannetje. maar omdat ze niet zijn bevestigd, krijgen de pups geen stamboom en vallen ze dus wel onder de categorie-honden.
Ze heeft wel een stamboom, maar is niet officieel goedgekeurd, dus ze wordt eigenlijk als stamboomloos beschouwd, klopt dat?
Ah, wat apart, bekenden van me hebben een Staffie zonder stamboom, categorie 2... Ik snap het even niet meer hoor. 😅
Draugen, het is niet dat het nestje niet is aangegeven, daar kun je nog wel even de tijd voor nemen. Maar het gaat om honden die geen stamboom hebben (niet-LOF). Bij een Staffie is het simpel: of hij valt in categorie 1, of hij is helemaal niet gecategoriseerd, maar hij valt nooit in categorie 2.
Of het nu logisch is of niet, het is de wet en het is verboden om te fokken met Staffies zonder stamboom.
"Honden van het type American Staffordshire terrier (voorheen Staffordshire terrier), ook wel 'pitbulls' genoemd;
honden van het type Mastiff, ook wel 'boerboels' genoemd;
honden van het type Tosa.
Het doel van de wet is om het aantal honden in categorie 1 te beperken. Daarom is elke aankoop, overdracht (tegen betaling of gratis), introductie of import op Frans grondgebied verboden en strafbaar met 6 maanden gevangenisstraf en een boete van € 15.000, volgens artikel L215-2 van de Code rural et de la pêche maritime."
Bron: https://agriculture.gouv.fr/les-chiens-de-categorie-1-et-2-dits-chiens-dangereux#:~:text=L'objectif%20de%20la%20loi,rural%20et%20de%20la%20p%C3%AAche
Hoewel dit in de praktijk zelden wordt toegepast op de mensen die zo'n hond kopen, weet ik niet hoe dat precies zit voor de verkopers.
De pups vallen in categorie 2 (en niet 1) omdat het nestje niet is aangegeven.
Och jeetje, m’n arme hond... Ik heb zo met haar te doen. Ik denk wel dat het kan, maar twee rashonden zonder officiële bevestiging blijven in principe gewoon rashonden. Het is dus echt niet normaal dat hun pups in een bepaalde categorie vallen... bedankt.
Normaal gesproken wel. Persoonlijk zou ik je aanraden om een abortus te laten doen als dat nog kan.
29 reacties van 29