Ademhalingsproblemen bij de staffie?

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik zou graag wat informatie willen. Ik heb een staffie van 7 maanden gekocht en ik vroeg me af of het normaal is dat haar ademhaling een beetje op die van een bulldog lijkt. Soms snurkt ze namelijk of lijkt het alsof ze stikt... Ik hoop dan ook dat er mensen met een staffie zijn die me kunnen vertellen of dit bij het ras hoort, of dat ik haar moet laten nakijken om uit te sluiten of het niets met haar hart is.

Verder is ze erg speels en lijkt ze kerngezond, ik maak me gewoon een beetje zorgen.

Héél erg bedankt!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Rapporteren

Hoi allemaal

Ik ben net met spoed met mijn Staffie naar de dierenarts geweest vanwege een hitteberoerte. Staffies hebben vaak een probleem achter hun gehemelte (het is daar te nauw).

Bij een flinke inspanning kreeg hij niet genoeg lucht meer en hij was letterlijk aan het stikken. Ze hebben hem 45 minuten lang met koud water gekoeld en hij heeft cortisonen gekregen. Hij heeft het gered, maar het was kantje boord; hij is echt door het oog van de naald gekropen.

De arts vertelde me dat als dit nog eens gebeurt, zelfs zonder inspanning, er een operatie bestaat om de luchtwegen te verruimen. Hierdoor zou hij zijn temperatuur beter kunnen regelen.

Je moet weten dat bij een hitteberoerte de hersenen van een hond letterlijk kunnen stoppen met werken.

Dat was mijn verhaal.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Snurkt ze als ze slaapt of nadat ze heeft gespeeld?

In het eerste geval is er niks aan de hand, veel honden snurken namelijk als ze slapen. Maar als het na een inspanning is, is dat niet normaal. Ik heb zelf een Amstaff, eigenlijk hetzelfde als een Staffie maar dan een slagje groter ^^. En zij is nooit zo buiten adem als een bulldog. Je hondje kan een kou hebben gevat en daardoor een lichte hartruis hebben. Je gaat sowieso nog naar de dierenarts voor de herhalingsprik, bespreek het dan even met hem en dan hoor je vanzelf hoe het echt zit.

Heb je een gezondheidsverklaring gekregen toen je haar kocht?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik heb een Pinscher... even iets heel anders, maar ze snurkt altijd! Zelfs met haar ogen open. De dierenarts vertelde me dat het normaal is, sommige honden zijn nu eenmaal zo. Je kunt hem natuurlijk even laten nakijken om het zeker te weten, maar normaal gesproken is er niks aan de hand :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ik ken een heleboel Staffies en maak je geen zorgen, snurken is heel normaal en het wordt vaak alleen maar erger naarmate ze ouder worden :p

Die van mij is nu 4 maanden oud en soms maakt ze ons 's nachts gewoon wakker met haar gesnurk lol...

Dus ja, alles is volkomen normaal, no panic :)

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

oké ewilan2610 bedankt!!! ja, ze heeft een stamboom

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Ga dan snel met hem naar de dierenarts voor een eerste controlebezoek, gewoon om te kijken of alles goed met hem gaat.

Ik ben niet bekend met Staffies. Ik heb zelf een Franse Bulldog en die snurkt echt maar heel zelden.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Oké, bedankt marjo38 en ewilan2610 voor jullie antwoord.

Nee, ik ben nog niet bij de dierenarts geweest want ik heb hem gisteren pas gekocht.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Ben je met haar naar de dierenarts geweest nadat je haar hebt gekocht?

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!