KRUISING STAFFIE EN AM STAFF = PITBULL?
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Hoi allemaal,
Bedankt voor al jullie reacties.
Ik denk dat ik het uiteindelijk toch maar niet ga proberen, ik voel me er niet helemaal prettig bij en ik denk dat ik op zoek ga naar een fokker voor raszuivere staffies.
Ontzettend bedankt
Nee Skittles. Alleen die papieren zijn echt niet genoeg!
Als hij als volwassen hond de bouw van een Staff heeft, kan hij problemen krijgen met de politie, op vakantieadressen en zelfs met je woning als het om een appartementencomplex of VvE gaat.
Een hond die qua uiterlijk op een Staff lijkt en geen stamboom heeft, kan door werkelijk iedereen worden aangegeven.
Als hij daarentegen klein blijft van stuk, dan laat je een type-keuring doen en is het geregeld.
Hoi,
De vraag wie de werkelijke ouders zijn doet er niet echt toe, aangezien de pup geen stamboom krijgt en er dus geen sprake is van een officieel "ras".
Het hangt dus volledig af van de welwillendheid van de dierenarts wanneer die de papieren van de hond invult op basis van alleen de lichaamsbouw. Omdat er toch geen enkel bewijs is, kun je gewoon zeggen dat de ouders staffies zijn; de kans is groot dat de dierenarts dan simpelweg het label "staffie" gebruikt.
Tegenwoordig zijn dierenartsen heel makkelijk met het lager indelen van honden, dus de kans dat hij in "categorie 1" terechtkomt is niet zo groot, maar officieel gezien is het volgens de wet wel categorie 1.
Als je je niet prettig voelt bij dit idee, kun je er beter vanaf zien, want je hebt geen enkele garantie dat je eraan ontkomt voordat de leeftijd voor een diagnose is bereikt.
Een kruising met een Staff = een hond uit de 1e categorie.
Maar met een rasediagnose ontsnapt hij er misschien aan, dat hangt af van zijn bouw. Dus als je geluk hebt wordt hij buiten die categorie geplaatst, anders zal het leven vol beperkingen zijn voor jou en de hond.
Aan jou om te bepalen of je een gokje wilt wagen :)
6 reacties van 6