Mijn hond heeft een bult op zijn rug, is dit erg?

M
Marion schrevel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hallo, mijn hond van 7 jaar heeft een bult op zijn rug. Als je eraan voelt, merk je dat het ook echt onderhuids zit.

Ik zou graag willen weten wat het is. Hij heeft de bult nu ongeveer 6 maanden, maar er is tegen me gezegd dat het niet erg is zolang hij niet groter wordt. Toch maak ik me zorgen. Heeft jouw hond dit ook weleens gehad?

Mijn hond heeft een bult op zijn rug, is dit erg?

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Veel succes met de verzorging en beterschap gewenst. Dan komt het vast wel goed 😉

Blijf het goed in de gaten houden en maak het niet te nat.

Vertaald Frans
    M
    Marion schrevel Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Goedenavond,

Ik ben bij de dierenarts geweest en blijkbaar is het een vetbultje. Hij heeft er even de tondeuse overheen gehaald en er kwam behoorlijk wat talg uit (dik en geel van kleur), dat zag er niet echt fris uit...

Nu moet ik het elke dag ontsmetten en een herstellende zalf smeren, in de hoop dat het gaat helpen.

Hier is een foto van hoe het er nu uitziet.

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ja, hier kunnen we natuurlijk geen diagnose stellen... ik zou zelf ook echt even voor het advies van een dierenarts gaan.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

"Toch is niets zeker zonder een volledig klinisch onderzoek."

Ah, die zin van Mathilde had ik even gemist.

Dan zijn we het dus helemaal eens 😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi

Nou, ik ben nogal parano... Alle lichten staan misschien op groen, maar wat is dat ding in hemelsnaam!

En om met zekerheid te kunnen zeggen of het goedaardig is, is er toch echt een biopt of onderzoek nodig...

Ik zou je adviseren om nog eens naar je dierenarts te gaan of een second opinion te vragen en wat onderzoekjes te laten doen... Sommige aandoeningen laten pas na een tijdje symptomen zien. Het kan ook gaan om een vreemd voorwerp dat daar is gaan zitten en dat het lichaam nu afstoot...

Zoals ik al zei, ik ben nogal parano, maar op het gebied van gezondheid heb ik graag wat zekerheid, zeker als dat "ding" er al 6 maanden zit... Al is het maar om het zeker te weten.

Sterkte en succes met de verzorging.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Dit zijn de punten die wijzen op een kleine, goedaardige plek:

- het ziet er al een hele tijd hetzelfde uit qua vorm, grootte en structuur, zonder dat het verandert

- je hond probeert niet te krabben

- de algemene toestand van je hond (eetlust, gedrag) is niet veranderd

Als al deze signalen op groen staan, kun je denken aan iets dat vrij onschuldig is.

Toch is niets zeker zonder een volledig klinisch onderzoek.

Mathilde - Student diergeneeskunde aan de École Nationale Vétérinaire d'Alfort (EnvA), Projectmedewerker voor ProVéto Junior Conseil, de Junior-Consultancy van de EnvA http://proveto.net/

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer