Goedenavond,
Ik wilde graag weten wat je het beste kunt doen als je met je hond aan de lijn wandelt en er een loslopende hond op je afkomt om te spelen. De eigenaar had totaal geen controle over de hond. Hij riep hem wel terug, maar de hond luisterde voor geen meter. Eigenlijk was het niet kwaad bedoeld en wilde de hond alleen maar even gedag zeggen en spelen, maar ik wist niet goed hoe ik moest reageren. Mijn hond was nogal verrast en een beetje bang, maar ze liet zich wel besnuffelen door die andere grote hond. Hoe moet ik in zo'n situatie handelen? Op dat moment bleef ik stokstijf staan (ik was zelf ook een beetje overrompeld) en probeerde ik een blokkade te vormen tussen de twee honden, maar die andere hond hield aan. Kortom, ik wist het even niet meer, dus hield ik de lijn slap en wachtte ik op de eigenaar. Die had moeite om bij zijn hond te komen omdat hij ook nog een andere Rottweiler in bedwang moest houden. Ik zag echt geen kwaad in die andere hond, maar ik weet gewoon niet wat de beste manier is om mijn eigen hond gerust te stellen. Hebben jullie tips?