SOS: Mijn hond heeft popcorn met karamel gegeten
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Bedankt! Ik was vooral bang vanwege de karamel, ik wist niet of suiker net zo giftig was als chocola 😌

Ik zie het probleem niet hoor. Als ik een film kijk, trek ik een lekker biertje open en ik zie niet in waarom mijn hond daar ook geen recht op zou hebben 😆
Oké, bedankt voor jullie reacties, dus geen reden om me zorgen te maken.
PS: Ja ***, gelukkig is mijn hond er om me in beweging te houden 😌
Voordat men besefte dat dit diabetes veroorzaakt, en vaak ook de bijbehorende blindheid, kregen honden van kroegbazen hun hele leven lang dagelijks veel te veel suiker binnen.
Het zou me heel erg verbazen als een paar stukjes popcorn gevolgen zouden hebben voor zijn gezondheid.
Maar voor jou daarentegen... als het een gewoonte is... 😁
10 popcorns? Geen reden tot paniek! Zoals @Kikaah al zegt, kan chocolade dodelijk zijn vanaf een bepaalde hoeveelheid (afhankelijk van het gewicht van de hond), maar van suiker (zeker als het eenmalig is) gaat je hondje echt niet dood!
Ontspan je een beetje, je lijkt me nogal gestrest met je puppy, of niet? 😉
Geen paniek, houd gewoon zijn gedrag en eetlust in de gaten. Suiker is niet giftig zoals chocolade (en zelfs dan hangt het van verschillende factoren af), maar je moet er natuurlijk zo min mogelijk van geven (liefst helemaal niet), want op de lange termijn is het niet goed.
8 reacties van 8