SOS: Mijn hond heeft popcorn met karamel gegeten

Petit Ours
Petit ours Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik wilde wat karamelpopcorn maken om lekker een serie op Netflix te kijken.

Ik was even een paar minuutjes de kamer uit en toen ik terugkwam zag ik mijn hond op de salontafel staan.

Ze heeft zeker een stuk of tien zoete popcorns opgegeten.

Mijn Shiba Inu-pup is 6 maanden oud en weegt ongeveer 6,2 kilo.

Ze lijkt oké (geen overgeven, pijn, een opgezwollen buik, gekke poep of ergere symptomen).

Ik heb eerder een hond gehad die stiekem kerstchocolade had gegeten, maar die woog 25 tot 30 kilo. Hope heeft nu iets gegeten met superveel suiker en ik ben bang dat ze een voedselvergiftiging krijgt.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

8 antwoorden
Sorteren op:
  • Loup Blanc
    Loup blanc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Totdat men besefte dat het suikerziekte en vaak de bijbehorende blindheid veroorzaakt, kregen de honden van kroegbazen hun hele leven lang dagelijks veel te veel suiker binnen. Het zou me enorm verbazen als een paar stukjes popcorn gevolgen zouden hebben voor de gezondheid. Maar voor jou... als het een gewoonte is... 😁
    Ja, het is zeker dat je door een paar stukjes popcorn niet meteen een Stevie Wonder op vier poten krijgt.

Vertaald Frans
    Petit Ours
    Rapporteren

Ik zie het probleem niet hoor, als ik een film kijk trek ik een lekker biertje open en ik zie niet in waarom mijn hond daar ook geen recht op zou hebben 😆
    Ik moest nog een paar seizoenen/series afkijken (Stranger Things, 13 Reasons Why en Locke and Key)

Bedankt! Ik was vooral bang vanwege de karamel, ik wist niet of suiker net zo giftig was als chocola 😌

Vertaald Frans
    Loup Blanc
    Loup blanc Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik zie het probleem niet hoor. Als ik een film kijk, trek ik een lekker biertje open en ik zie niet in waarom mijn hond daar ook geen recht op zou hebben 😆

Vertaald Frans
    Petit Ours
    Rapporteren

Oké, bedankt voor jullie reacties, dus geen reden om me zorgen te maken.

PS: Ja ***, gelukkig is mijn hond er om me in beweging te houden 😌

Vertaald Frans
    D
    Del2244 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Voordat men besefte dat dit diabetes veroorzaakt, en vaak ook de bijbehorende blindheid, kregen honden van kroegbazen hun hele leven lang dagelijks veel te veel suiker binnen.

Het zou me heel erg verbazen als een paar stukjes popcorn gevolgen zouden hebben voor zijn gezondheid.

Maar voor jou daarentegen... als het een gewoonte is... 😁

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

10 popcorns? Geen reden tot paniek! Zoals @Kikaah al zegt, kan chocolade dodelijk zijn vanaf een bepaalde hoeveelheid (afhankelijk van het gewicht van de hond), maar van suiker (zeker als het eenmalig is) gaat je hondje echt niet dood!

Ontspan je een beetje, je lijkt me nogal gestrest met je puppy, of niet? 😉

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geen paniek, houd gewoon zijn gedrag en eetlust in de gaten. Suiker is niet giftig zoals chocolade (en zelfs dan hangt het van verschillende factoren af), maar je moet er natuurlijk zo min mogelijk van geven (liefst helemaal niet), want op de lange termijn is het niet goed.

Vertaald Frans
  • 8 reacties van 8

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer