PUPPY MET EEN STAMBOOM-OUDER DIE NOG NIET IS BEVESTIGD

S
Stevp3 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal, ik ga binnenkort een puppy met een stamboom (LOF) ophalen bij een fokker, maar na een check kwam ik erachter dat de moeder wel een stamboom heeft maar nog niet officieel is "bevestigd" (geconfirmeerd). Nu lees ik online dat een pup waarvan een van de ouders bij de geboorte nog niet was goedgekeurd, zelf nooit een officiële stamboom kan krijgen. Ik heb dit met de fokker besproken en die geeft aan dat ze vanwege COVID nu tot 6 maanden na de geboorte de tijd hebben om een ouder te laten bevestigen, zonder dat dit invloed heeft op de stamboom van de pup.

Klopt dit? Zijn jullie hiervan op de hoogte?

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

11 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • Vénus17
    Vénus17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt.

Mijn hond heeft een stamboom (beide ouders ook) en ik heb haar laten keuren toen ze 1 jaar oud was. Dit gebeurt op hondenshows waarvoor je je moet inschrijven. Je presenteert je hond dan aan een jury die onderzoekt en bevestigt of de hond aan alle raskenmerken voldoet. Vanaf dat moment is de stamboomregistratie officieel.

Je moet er de hele dag blijven, waarbij de honden per ras zijn ingedeeld voor het publiek dat de show komt bezoeken.

Vertaald Frans
  • 11 reacties van 11

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer