Nog steeds jeuk ondanks vlooienmiddel

Kikaah
Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Gally heeft op het platteland vlooien opgelopen. Ze heeft er een tabletje voor gehad en die zijn nu echt wel dood.

Alleen blijft ze zich maar krabben. Wel minder, maar ze krabt nog steeds :/

Ik snap er niks van. Ze gaat nog in bad, maar ik weet niet wat ik verder nog kan doen zodat het overgaat :/

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

10 antwoorden
Sorteren op:
  • B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Sommige vlooien zijn hardnekkiger dan andere.

Mijn dierenarts klaagt er behoorlijk over dat ze steeds resistenter worden tegen vlooienmiddelen. En blijkbaar verschilt dat ook nog eens per regio.

Toen ik Padja kreeg, zat ze helemaal onder de vlooien. Haar fokker had echt alles al geprobeerd om ze uit te roeien bij de ouders en de andere honden in de kennel. Omdat de pups natuurlijk nog te klein waren voor pilletjes of pipetjes, droeg ze een vlooienbandje. Het heeft ons zes maanden gekost om er eindelijk vanaf te zijn. Ik heb echt nog nooit zulke hardnekkige krengen gezien!

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Ik zou dan haar kussen maar eens goed schoonmaken. Sinds ze terug is van het platteland laten we haar voor de zekerheid niet meer op de bank ^^ de tablet werkt een maand, dus dat geeft genoeg tijd om alles goed schoon te maken (zo goed mogelijk). Ze heeft nog nooit zoveel beestjes gehad, maar ze heeft dan ook bijna 15 dagen op het platteland gezeten, overgeleverd aan de vlooien 😓.

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hier hetzelfde, Tosca blijft zich krabben ondanks de pipetjes en door de epilepsie kan ik haar niet zomaar elk vlooienmiddel geven... wat een gedoe.

Vertaald Frans
    B
    Bangdji Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi kikaah,

Die kleine zwarte puntjes in de vacht zijn vlooienpoepjes.

Tabletten werken heel goed, maar als de omgeving in je huis niet is schoongemaakt (vlooien planten zich voort in textiel – de hondenmand, dekens, etc...), kunnen er nog steeds vlooien aanwezig zijn. Of je de mandjes nu in de wasmachine doet of diatomeeënaarde gebruikt op de matrassen en het textiel dat je niet kunt wassen; vlooien zijn hardnekkig. Er hoeven er maar een paar te overleven, of eentje die ergens anders een maaltje heeft gevonden dan op Gally, en ze planten zich weer voort in het textiel. En hup, daar gaan we weer!

Het zijn echt taaie beestjes.

Het kan ook dat Gally inderdaad een lichte intolerantie heeft, de ene keer voor vlooienbeten en de andere keer voor hun poepjes. Omdat een Shiba een heel dikke vacht heeft, kan het hem nog steeds irriteren als die poepjes er nog in zitten.

Maar goed, voor mij geldt: vlooienpoep = vlooien.

Die kleine ondingen zijn meesters in het overleven. Onlangs hadden die van mij ze ook. Pipetjes voor iedereen + overal diatomeeënaarde = het aantal is drastisch afgenomen, maar er zijn er nog steeds een paar, dus ze blijven zich gewoon voortplanten...

Viese beesten!

Vertaald Frans
    ?
    Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi,

Mijn kat heeft een vlooienallergie gehad, dus hij had flinke bultjes en krabde zichzelf helemaal kaal. Nou ja.. het is een kat, maar bij honden kan dit natuurlijk ook gebeuren.

Het kan ook zijn dat de behandeling of gewoon de vlooien zelf voor die bultjes hebben gezorgd of dat de huid is uitgedroogd. Mijn hond heeft op het moment last van schilfers en ik kreeg als tip om een rauwe eierdooier en wat zalmolie te geven (om op te eten hè 😂) om de huid te voeden.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Bedankt @pvj, @sky, mijn vriend heeft het gekocht. De dierenarts gaf hem gewoon het tabletje mee zonder de verpakking, dus hij weet de naam niet meer :/ Ik ga even zoeken.

@damsdams, ik weet zeker dat ze dood zijn. Ik vond een helemaal uitgedroogde teek in z'n vacht ^^ maar ik zag ook zwarte puntjes, misschien vlooienpoepjes of vlooieneitjes?

Vertaald Frans
    Damsdams
    Damsdams Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

De vlooien die onze honden op het platteland oppikken zijn wildvlooien en die zijn behoorlijk taai, zelfs midden in de winter. Volgens mij worden ze ook steeds resistenter en kunnen ze er gewoon altijd zijn...

Vertaald Frans
     Sky
    sky Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Wat voor pilletje was het? Zou het een bijwerking kunnen zijn...? :/

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Goedenavond,

Vlooien kunnen bultjes en beten hebben veroorzaakt die nog even blijven jeuken. Het duurt dus een paar dagen voordat je hond stopt met krabben. Je hebt groot gelijk dat je hem een bad geeft, want dat kan de jeuk verzachten. Gebruik wel een speciale hondenshampoo, het liefst eentje die hydraterend of kalmerend werkt.

Blijft hij na een paar dagen nog steeds krabben? Dan is er misschien iets anders aan de hand en moet je naar andere mogelijke oorzaken kijken, zoals bijvoorbeeld dermatitis.

Groetjes,

Amélie

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 10

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer