Hoi allemaal!
Ik heb een vraagje, ik hoop dat het niet stom klinkt en dat iemand de tijd wil nemen om me even te helpen...
Sinds twee dagen heb ik een Shiba (om precies te zijn sinds 23 januari). De fokker had me al gewaarschuwd dat hij de eerste dagen wat van slag zou kunnen zijn en zich vreemd zou kunnen gedragen, maar ik had niet verwacht dat het zo 'extreem' zou zijn.
Rory ligt de hele dag stilletjes in zijn mandje. Hij komt er niet uit. Hij eet echt heel weinig en drinkt alleen als ik hem direct voor zijn bakjes zet. Hij speelt nauwelijks met zijn speeltjes en het lukt me niet om hem uit zijn mand te lokken. Hij reageert nergens op: snacks, eten in het algemeen, uitnodigingen om te spelen, enzovoorts...
Ik probeer het te relativeren omdat zijn gedrag tijdens het wandelen totaal anders is. Dan wordt hij wakker, is hij nieuwsgierig, aanhankelijk, luistert hij goed en gaat hij naar andere honden en mensen toe... maar zodra we weer binnen zijn, kruipt hij meteen weer somber in zijn mand.
Nogmaals, de fokker en een vriendin die dierenarts is, hebben me verzekerd dat dit normaal is, maar toch maak ik me zorgen. Is er iets wat ik kan doen om hem te helpen zich binnen fijner te voelen?
Alvast bedankt voor het lezen en jullie eventuele reacties. :)