Mijn hond ligt de hele dag stilletjes in zijn mand

Niimtz
Niimtz Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal!

Ik heb een vraagje, ik hoop dat het niet stom klinkt en dat iemand de tijd wil nemen om me even te helpen...

Sinds twee dagen heb ik een Shiba (om precies te zijn sinds 23 januari). De fokker had me al gewaarschuwd dat hij de eerste dagen wat van slag zou kunnen zijn en zich vreemd zou kunnen gedragen, maar ik had niet verwacht dat het zo 'extreem' zou zijn.

Rory ligt de hele dag stilletjes in zijn mandje. Hij komt er niet uit. Hij eet echt heel weinig en drinkt alleen als ik hem direct voor zijn bakjes zet. Hij speelt nauwelijks met zijn speeltjes en het lukt me niet om hem uit zijn mand te lokken. Hij reageert nergens op: snacks, eten in het algemeen, uitnodigingen om te spelen, enzovoorts...

Ik probeer het te relativeren omdat zijn gedrag tijdens het wandelen totaal anders is. Dan wordt hij wakker, is hij nieuwsgierig, aanhankelijk, luistert hij goed en gaat hij naar andere honden en mensen toe... maar zodra we weer binnen zijn, kruipt hij meteen weer somber in zijn mand.

Nogmaals, de fokker en een vriendin die dierenarts is, hebben me verzekerd dat dit normaal is, maar toch maak ik me zorgen. Is er iets wat ik kan doen om hem te helpen zich binnen fijner te voelen?

Alvast bedankt voor het lezen en jullie eventuele reacties. :)

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Niimtz
    Rapporteren

Superbedankt voor je tips Doudou! :)

We hebben gisteren onze eerste sessie met de hondentrainer gehad en dat heeft me echt gerustgesteld. Ik denk ook dat ik mezelf veel druk opleg omdat Rory een Shiba is, en ik hem heel graag goed wil opvoeden... :/

Het gaat elke dag een klein beetje beter. Nogmaals bedankt voor al jullie berichtjes. 3

Vertaald Frans
    Tania28
    Tania28 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ooooh, ik vind het geweldig! Wat een boevenkoppie! Veel plezier nog 😉

Vertaald Frans
    N
    Neam Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Echt bizar, heel veel sterkte voor jullie en voor hem!

src="https://www.facebook.com/tr?id=736317097259097&ev=PageView&noscript=1"

/>

Vertaald Frans
    Doudou229
    Doudou229 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

wat receptjes voor zelfgemaakte hondensnacks ..

https://www.pinterest.fr/Doudou229/friandises-maison-pour-chien/

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Het is het beste 'ruilmiddel', snoepjes komen na het aaien, spelen en lieve woorden/complimentjes..

Niet te veel snoepjes geven, want ze hebben het heel snel door.. Ze zijn slim hoor...

😁

Vertaald Frans
    Doudou229
    Rapporteren

Wat een schatje!!🙂

Met zo'n kleine pup ga ik elke 2 uur naar buiten, vooral na het eten, de dutjes en het spelen...

en ik maak er echt een groot feest van (bijna overdreven veel complimentjes en aaitjes) als 'ie buiten z'n behoefte doet..

Ja, geduld 😁 en vooral 's ochtends zen blijven...

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oh, een black and tan! Ik vind die kleur echt heel mooi ^^

Maak je geen zorgen, hij is zijn territorium nog niet aan het afbakenen, niet op zijn leeftijd. In de puberteit is die kans groter, nu is hij gewoon nog te klein om het op te houden. Nog even geduld hebben!

Vertaald Frans
    Niimtz
    Rapporteren

(Oh, ik had je vraag niet gezien Tania! Ik hoop dat ik niets verkeerds doe door een dubbel bericht te plaatsen, maar het lukt me niet om een foto toe te voegen via de 'bewerken' functie :/ ) Dit is Rory, die elke dag een grotere dondersteen wordt haha

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!