Is het normaal dat een loopse hond haar eigen bloed oplikkt?

Jorjanov
Jorjanov Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi,

Mijn hond Gaia is een Shiba Inu van ruim drie jaar oud.

Tijdens haar loopsheid likt ze zichzelf regelmatig schoon om te voorkomen dat er bloed op de grond valt. Zelfs als er bloed op de vloer ligt, is ze er als de kippen bij om het weg te likken.

Is het eigenlijk wel goed voor haar om dat bloed op te likken?

Denken jullie dat ik haar gewoon haar gang moet laten gaan?

Alvast bedankt voor de reacties,

Jordan

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

13 antwoorden
Sorteren op:
  • Docline
    Docline Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Ik denk dat een snelle check bij de dierenarts wel het minste is wat je uit voorzorg kunt doen.

Vaginale afscheiding + sloomheid is echt heel zorgwekkend.

Vertaald Frans
    Loustick
    Loustick Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Veel drinken + veel plassen, blijft ze wel op gewicht? Laat de bloedsuikerspiegel meten. Dit kan een teken zijn van diabetes.

Vertaald Frans
    Nanou26
    Nanou26 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Oké, bedankt. Ze eet wel een beetje maar ze drinkt echt veel. Ze is ook aan het hijgen, ze heeft het echt zwaar en ze heeft het hartstikke warm. Bij mij thuis heb ik airco, maar bij m'n moeder hebben ze geen airco... 

Vertaald Frans
    Kikaah
    Kikaah Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Als hij vaker moet plassen dan normaal, dan moet je even naar de dierenarts gaan.

Vertaald Frans
    Nanou26
    Rapporteren

Ze plast in huis en vraagt regelmatig om naar buiten te gaan, dus ik houd haar goed in de gaten.

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

« en plast veel »

Meer dan normaal?

Misschien een beetje van slag door al die veranderingen, maar houd het goed in de gaten en ga bij de minste twijfel naar de dierenarts.

Vertaald Frans
    Nanou26
    Rapporteren

Nou, ze heeft het eigenlijk nooit regelmatig.

Nu likt ze zichzelf wel, maar ze verliest geen bloed. Gisteren verloor ze wel een paar druppeltjes. Verder eet ze niet zo best (vooral haar brokjes niet), maar de restjes eet ze wel gewoon op! Ze drinkt hartstikke goed en plast veel. Ze hijgt ook, ik denk dat dat door de hitte komt. Ik vind haar wel moe, maar verder valt het wel mee...

Daarnaast zijn we niet thuis, ze is met ons mee op vakantie bij mijn moeder.

Zou de verandering van omgeving haar ook zo kunnen maken?

Vertaald Frans
    Kikaah
    Rapporteren

Is ze regelmatig loops? Wanneer was de laatste keer?
    Op haar leeftijd moet je echt alert zijn, een baarmoederontsteking of andere soortgelijke problemen kunnen namelijk voorkomen.

Vertaald Frans
    Nanou26
    Rapporteren

Hoi, ik heb een hondje van bijna tien jaar oud. Ze likt vaak aan haar vagina en moet ook heel vaak plassen. Gisteren verloor ze een beetje bloed, komt dat door haar loopsheid? En komt dat likken ook door de loopsheid? 

Ze hijgt ook veel, drinkt enorm veel en eet maar heel weinig. Is dat normaal met de hitte? 

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Geen enkel gevaar hoor, alle teefjes die ik ken doen dat, dus je hoeft je echt geen zorgen te maken.

Vertaald Frans
  • 10 reacties van 13

Meer weergeven
  • Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!