Bultje ontdekt na de sterilisatie van mijn hond

A
Aeueoeueei Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Een paar dagen geleden is mijn hond gesteriliseerd en tot nu toe leek alles gewoon goed te gaan.

Nu heb ik echter net ontdekt dat ze een bult op haar linkerflank heeft (onder haar ribbenkast) die er voor de operatie echt niet zat. Ik heb geprobeerd het even aan te raken om te voelen wat het precies was en toen piepte ze alsof het haar pijn deed. Ik maak me dus echt zorgen over die bult, want die was er voor de ingreep echt niet.

Zouden de chirurgen iets verplaatst kunnen hebben?

Ik dacht eerst dat ik wel een paar dagen kon afwachten om te kijken hoe het zich ontwikkelt, maar ik vraag toch liever om hulp om te weten of dit normaal is en of iemand anders dit ook heeft meegemaakt. Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

6 antwoorden
Sorteren op:
  • S
    Sarah09 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi, mijn hond is drie dagen geleden geopereerd aan een baarmoederontsteking. Toen ik haar gisteren aan het aaien was, merkte ik dat er wat hechtingen zijn losgegaan. Ze verliest ook een beetje bloed, maar waar ik me vooral zorgen om maak, is dat ze een grote bult van zo'n 15 centimeter rondom de plek heeft. Ze is erg moe en komt niet veel van haar kussen af, maar ze eet en drinkt goed en heeft geen koorts. Hebben jullie dit al eens meegemaakt?

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Goedenavond allemaal,

Daar ben ik weer een weekje later. Ik heb inmiddels antwoord op mijn vragen en alles is weer helemaal in orde. Het bleek namelijk te gaan om de plekken waar mijn hond was gevaccineerd. Tijdens de operatie had de dierenarts namelijk meteen de inentingen bijgewerkt (ze heeft er drie gehad). De twee bultjes die steeds groter werden en pijnlijk leken, kwamen dus gewoon doordat mijn hond een "slechte reactie op het vaccin" had. Inmiddels heeft ze haar kap niet meer om, zijn de bultjes weg en is alles weer oké. In mijn geval waren die bultjes dus alleen een reactie op de prik, maar ik raad je echt aan om contact op te nemen met je dierenarts als je dezelfde symptomen ziet. Je weet maar nooit, het gaat tenslotte om het welzijn van je hond. Bovendien hoort dit bij de nazorg van de operatie, dus er zijn geen extra kosten aan verbonden 😎

Ik wens jullie nog een hele fijne avond

Vertaald Frans
    Tosca17
    Tosca17 Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi! Ja, je moet zeker niet twijfelen om even contact op te nemen met je dierenarts, dat hoort nou eenmaal bij de nazorg na de operatie... hou je ons op de hoogte? Volgens mij had Tosca ook een klein bultje op het litteken, maar dat is inmiddels weer weg.

Vertaald Frans
    A
    Rapporteren

Bedankt voor al jullie reacties, ik ga morgen met hem naar de dierenarts. Wat nog vreemder is: er lijkt nu aan de linkerkant ook een bultje te zitten. Ik snap er echt helemaal niets meer van. Ik wacht dus even af wat de dierenarts morgen zegt. Ik hou jullie op de hoogte van de afloop, zodat anderen die dit ook meemaken er misschien wat aan hebben.

Vertaald Frans
    ProvetoJuniorConseil
    Provetojuniorconseil Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Geverifieerde expert
    Rapporteren

Hoi,

Na een operatie kan je hond altijd wel wat last hebben van pijn, kleine bloeduitstortingen of vermoeidheid, zonder dat dit direct reden is tot paniek. Maar als je het hebt over een bult die je duidelijk kunt voelen — en die dus waarschijnlijk best groot is — dan kan dat wel zorgwekkend zijn. Bovendien klinkt het, naar wat je vertelt, alsof het pijnlijk is voor je hond.

Aarzel niet om je dierenarts te bellen en wacht niet te lang. Ook al zijn castraties en sterilisaties voor dierenartsen dagelijkse kost, er kunnen altijd complicaties optreden en het is het beste om er zo vroeg mogelijk bij te zijn.

Leg aan de telefoon zo duidelijk mogelijk uit wat er aan de hand is; de assistentes kunnen je dan vertellen of je langs moet komen. Dierenklinieken blijven gewoon open tijdens de lockdown, dus je zou ze makkelijk moeten kunnen bereiken. Wat betreft de toestemming om over straat te gaan: volgens mij moet je 'medische noodzaak' aanvinken.

Fijne dag nog!

Groetjes,

Solène

Vertaald Frans
    Emla
    Emla Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Na een operatie is er altijd een risico op infectie.

Houd de temperatuur en de algemene toestand goed in de gaten en ga zo snel mogelijk naar de dierenarts.

Vertaald Frans
  • 6 reacties van 6

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer