Hond sloopt de bank
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Even rustig aan nu.
Maar verder, ja, negeer de hond gewoon, hij zal vanzelf wel begrijpen dat zijn geblaf geen zin heeft.
Hoezo zijn mijn adviezen fout? Nogmaals, je zit zelf niet in het vak en dat heb je net ook toegegeven, dus hoe kun je dan beweren dat mijn adviezen niet kloppen? Maar goed.
En ik ben niet agressief, ik hou er gewoon van om de dingen te zeggen zoals ze zijn.
Ja, je zou echt eens wat aan je omgangsvormen moeten doen, want als je sommige van je reacties op andere posts terugleest, is dat echt schrikbarend. En op dit moment ben jij juist degene die agressief is en uit de hoogte doet tegen mensen.
Ik ben het helemaal eens met Marjo. Je hond 30 minuten negeren voordat je vertrekt en hem ook weer 30 minuten negeren als je thuiskomt, is het eerste wat je moet doen om sloopgedrag te voorkomen. Bovendien kan hij zo goed wennen aan je afwezigheid. Hij komt je natuurlijk sowieso enthousiast begroeten, maar duw hem dan gewoon rustig weg. Geef hem totaal geen aandacht en pas als die 30 minuten om zijn, kun je hem even lekker aanhalen. Dit zorgt ervoor dat je hond echt zelfstandig wordt en goed alleen kan blijven (tenzij er natuurlijk een ander probleem is waardoor je hond dingen sloopt).
Anthony, waarom zo agressief? Ik geef alleen advies en ik zeg je dat jouw adviezen niet per se geschikt zijn voor dit type probleem.
Een hoes over de bank doen: Dat lost het probleem niet op, want zelfs met een hoes kan de hond de leuning van de bank slopen. Hij merkt namelijk echt wel dat het de leuning is, omdat de hoes gewoon de vorm van de bank aanneemt.
De hond apart zetten: Hetzelfde verhaal, dat lost het probleem niet op en kan zijn drang om te slopen zelfs verergeren. De hond opsluiten of isoleren is niet de beste oplossing die je kunt geven. Een hond heeft het recht om door het hele huis te lopen, zeker als het een grote hond is; hij zou flinke problemen kunnen ontwikkelen als hij in de keuken wordt vastgezet. Bovendien, als hij een sloper is, houdt niets hem tegen om de stoelen, de tafel of de hoeken van de meubels kapot te maken. Als je goed advies zou geven, zou ik je niet tegenspreken, maar wat je nu voorstelt is echt niet best, omdat het naast het slopen ook andere gedragsproblemen kan veroorzaken.
Nee, ik ben geen gedragstherapeut of hondentrainer en ik werk ook niet in de dierensector, maar dat betekent niet dat ik jouw advies niet mag beoordelen als het niet passend is voor het probleem van deze hond. Alles wat je adviseert is gericht op het vermijden van het sloopprobleem, maar niet op het oplossen ervan, en dat is niet de juiste aanpak. Ook is er meer informatie nodig over de momenten waarop hij dingen sloopt. Doet hij het alleen als hij alleen is, of ook waar je bij bent? En hoe oud is de hond? Want als het een puppy is, is kauwen heel normaal gedrag.
Ik raad @Sharpouille aan om de expertise van een gedragstherapeut in te schakelen. Die kan helpen om te ontdekken wat er precies misgaat in zijn gedrag en waarom hij het doet, en zal een passende oplossing vinden. Je zult nooit een gedragstherapeut advies zien geven dat alleen bedoeld is om het probleem te ontwijken.
Een cursus fatsoensnormen? En waarom zou ik dat nodig hebben? Voor zover ik weet heb ik niets verkeerds gezegd en ben ik ook niet respectloos geweest. Ik heb alleen kritiek gegeven op je adviezen omdat ze niet goed zijn. Dat je dat niet accepteert is één ding, maar kom me niet vertellen dat ik een cursus fatsoensnormen moet volgen, want ik ben hier niet degene die dat nodig heeft, dat ben jij. Ik probeer je niets te leren over dit hondenras, ik probeer alleen iemand te helpen die hulp nodig heeft. Je mening geven of verkeerd advies geven, dat zijn twee heel verschillende dingen.
Peace.
Een Shar-Pei die met gemak over een hek springt? Ik heb er zelf twee en die zijn nog nooit over een hek gesprongen. En jij bent echt niet degene die mij iets over dit ras gaat leren. Ik heb mijn mening gegeven en het is jammer als je het daar niet mee eens bent (ik zeg trouwens niet dat wat ik noemde de beste oplossingen zijn, verre van dat).
Sowieso ben je geen gedragstherapeut of hondentrainer, dus waar haal je het recht vandaan om te oordelen over wat ik zeg. Als jij Tyson adviseert om naar een gedragstherapeut te gaan, dan raad ik jou aan om precies hetzelfde te doen. Een cursusje sociale vaardigheden zou je volgens mij ook geen kwaad doen.
Ik zei niet opsluiten, er bestaan hekjes om ruimtes van elkaar te scheiden. Hoe wil je anders voorkomen dat een hond eet wat hij wil als je er zelf niet bij bent? Er zijn niet zo heel veel andere opties buiten de dingen die al in dit topic genoemd zijn.
Een hond opsluiten is geen oplossing, bovendien kan dat het slopen juist verergeren. Je moet het probleem niet uit de weg gaan, maar het oplossen. Daarnaast blijven de armleuningen ook met een hoes in het zicht van de hond, omdat een hoes de vorm van de bank aanneemt.
Ja, ik weet het leati, maar doordat de armleuningen bedekt zijn en dus niet meer in het zicht van de hond staan, lost dat het probleem misschien wel op.
Tja, verder denk ik dat de enige oplossing is om de hond in de keuken te zetten als je er niet bent.
Anthony: De Shar-pei heeft enorm sterke kaken. Een hoes helpt echt niets tegen het bijten, want als hij in de bank bijt, gaat die hoes er ook gewoon aan.