Hoi,
Twee dagen geleden had mijn hond last van een oorontsteking. Hij bleef maar aan zijn oren krabben en was er echt vinnig op bezig... In afwachting van de afspraak bij de dierenarts die middag, heb ik een varkensbot voor hem gekocht bij de dierenwinkel om hem wat af te leiden van zijn oren. Hij liet zich dat geen twee keer zeggen en heeft de hele dag heerlijk op het bot liggen kluiven. Ik moet erbij zeggen dat hij er twee weken daarvoor ook al eentje had gegeten zonder problemen.
Helaas heeft hij een paar uur later weer stukjes bot uitgespuugd. We maakten ons niet direct heel veel zorgen; we dachten dat het bot gewoon niet helemaal lekker was gevallen en dat er verder niets aan de hand zou zijn...
Maar sinds gistermiddag merk ik dat hij geen trek meer heeft en ook moet overgeven. Hij heeft sinds vanmorgen twee keer overgegeven: gal en gras dat hij tijdens het wandelen heeft gegeten...
Ik laat hem nu even vasten om zijn maag wat rust te geven. Hij wilde vanmiddag trouwens toch niets eten, terwijl hij normaal gesproken echt een schrokop is! Sindsdien heeft hij niet meer overgegeven, maar hij ziet er wel moe uit.
Hij is bijna 9 jaar oud en het is een kruising met een Rhodesian Ridgeback.
Wat kan ik doen om hem wat te helpen? Moet ik morgen direct met hem naar de dierenarts gaan? Hebben jullie dit al eens meegemaakt?
Bedankt voor jullie reacties!