Je Patou voeren

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi!

Ik overweeg om een Patou (Pyrenese berghond) aan te schaffen.

Waar kan ik voordelige brokken vinden?

Hoeveel moet je hem geven? En welke kwaliteit heb je nodig?

Ik ga ervan uit dat de supermarktbrokken van 1 euro per kilo niet van al te beste kwaliteit zijn.

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

15 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Een hond aanschaffen is heel erg duur: je moet naast het voer ook rekenen op vaccinaties en onvoorziene bezoekjes aan de dierenarts bij een blessure of ongeluk. Vergeet niet dat wanneer je een hond neemt, je deze voor meer dan 10 jaar hebt. Een hond geeft je ontzettend veel, maar kost je ook bakken met geld. Als voorbeeld: mijn laatste hond was een pointer (ik heb een Sint-Bernard, een cocker en een pointer gehad). Het waren geweldige honden, maar ik heb nooit op de centen gelet als ze iets nodig hadden, zeker niet in hun laatste jaren. Een simpel voorbeeld: op advies van mijn dierenarts moest ik met mijn laatste hond naar Montpellier (300 km van huis), omdat de faculteit diergeneeskunde in Lyon dicht was voor verbouwingen. Die dag kostte me meer dan 500 euro voor een scan. Mijn hond had een schwannoom. Eenmaal weer thuis ging ik meerdere keren per week naar de dierenarts zodra het niet goed ging. Ik ben bij hem gebleven zolang hij geen pijn had. Daarna volgden euthanasie en crematie waarbij ik de as terugkreeg. Ik heb nooit naar de kosten gekeken, maar het heeft me flink wat geld gekost. Denk er dus goed over na voordat je een dier in huis neemt.

Christine A.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Voor mijn Berner Sennen die op dieetvoeding staat, ben ik zo'n 80 euro per maand kwijt, plus koekjes enzo... en vergeet de dierenartskosten niet... je kunt rekenen op een gemiddelde van zo'n 100 euro per maand...

Vertaald Frans
    Humeur-De-Chien
    Humeur-de-chien Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
    Rapporteren

Hoi Bertranddd,

Volgens mij moet je je schatting toch wel wat naar boven bijstellen.

De Pyrenese berghond is een erg grote hond. Natuurlijk wel iets kleiner dan een Leonberger, maar alsnog.

Ter vergelijking: elk van mijn (volwassen) Leo's eet gemiddeld iets meer dan 800g brokken per dag, verdeeld over twee maaltijden. Dat kan variëren afhankelijk van het gewicht. Als dat stabiel blijft, verander ik niets.

Het budget is ongeveer 140-150 euro per maand voor de honden, alleen al voor de brokken. En dan reken ik de extraatjes zoals koekjes, kauwbotten en dat soort dingen nog niet eens mee.

Kortom, ik zit op bijna 100 euro per maand per hond.

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Welk budget moet je ongeveer rekenen om een Pyrenese berghond fatsoenlijk te voeren? Is 50 euro per maand genoeg?

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Euh... ja, brokken van 1 euro per kilo, dat is echt de slechtste kwaliteit die je kunt vinden. Dan kun je de hond net zo goed meteen vergiftigen.

Een hond moet kwaliteitsbrokken krijgen, oftewel brokken die niet goedkoop zijn. En voor die grote baby die je wilt adopteren, heb je er VEEL nodig. Dus als je hem geen fatsoenlijke voeding kunt geven bij gebrek aan middelen of omdat je er het geld niet voor over hebt, neem dan alsjeblieft geen hond.

Vertaald Frans
  • 15 reacties van 15

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!
    Deze onderwerpen zijn wellicht interessant voor je!
    Ontdek meer