Je Patou voeren
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Ja, dat is precies wat ik doe en op papier ziet de voeding van veel merken er goed uit.
Maar er zijn zo ontzettend veel onbekende merken (voor mij tenminste), dus het is echt niet makkelijk om te bepalen of je nou voor de een of de ander moet gaan.
Dat was eigenlijk vooral m'n vraag.
Maar ik ga nog even verder met inlezen om m'n eigen mening te vormen.
Ik raad je eerder aan om je te verdiepen in wat een hond nodig heeft, waarschijnlijk ook afhankelijk van het ras: eiwitten, vetten, vitamines enz. Zo kun je daarna zelf vergelijken door de samenstelling op de zak of het blik te lezen. Een merk zegt op zich niks, maar alles uit de supermarkt is van lage kwaliteit, vandaar de prijs.
DOOR ONLINE GROTE ZAKKEN TE KOPEN, KUN JE GOEDE BROKKEN GOEDKOPER KRIJGEN
Hoi.
Ik krijg binnenkort een Pyrenese berghond-teefje van 12 weken oud.
Ik reken op een budget van gemiddeld minimaal 120 euro. Voor het voer denk ik aan Maxima-brokken of K-NA Food en waarschijnlijk ook BARF.
Hoi, ik woon in een klein huisje met een tuintje op het platteland, ergens tussen de zee en de bergen. Ik zou graag 'Carla' willen adopteren, een Pyrenese berghond van 2 jaar oud. Ze zit momenteel in het asiel omdat haar baasje niet meer voor haar kan zorgen. Ze kan goed overweg met katten en honden... en ze is blijkbaar erg dol op haar etensbak, dat las ik tenminste in haar profiel. Ik zou heel graag bij haar gaan kijken, maar ik wil eerst wat meer weten over de vaccinaties. Op hoeveel moet je ongeveer rekenen voor de inentingen en andere kosten per maand? Bedankt!
Ik heb echt een hekel aan die brokken. Onlangs zag ik bij de Leclerc (een Franse supermarkt) nog een vrouw vijf zakken van 10 kilo van hun budgetmerk Eco+ pakken, terwijl ze zei dat minder dan 25 euro nog best prijzig was en dat het verder ruim voldoende was. Ik was echt diep verontwaardigd. Ze betaalt nota bene maar 0,49 euro per kilo (ik heb het even gecheckt) en dan heeft ze nog het lef om te klagen ook! Voor 25 euro heb ik zelf nog niet eens één zak. Ik vind het echt schandalig, vooral omdat het haar totaal niet uitmaakte wat er precies in die brokken zit. Prima dat je wilt besparen, maar er zijn grenzen. 1 euro of zelfs 0,49 euro per kilo is echt bizar weinig. Als je van je hond houdt, kun je best wat meer uitgeven. Ik zeg niet dat je het allerduurste moet kopen, maar een beetje kwaliteit is wel het minste.
Je zou eigenlijk even langs de dierenarts moeten gaan om meer te weten te komen, maar wat ik wel weet is dat je hem sober moet voeren. Dat zit in zijn natuur, aangezien een reu zo'n 50 tot 65 kilo weegt en een teefje tussen de 40 en 55 kilo.
Hoi,
Je moet NOOIT supermarktbrokken geven! Je hebt een specifiek merk nodig dat je het hele leven van je huisdier gebruikt. Als je wilt overstappen naar een ander merk, moet je dat heel geleidelijk doen.
Je moet een soort maatbeker gebruiken die de juiste hoeveelheid aangeeft op basis van de leeftijd. Er zijn merken zoals Royal Canin waarbij je of Junior of Adult geeft, afhankelijk van hoe oud ze zijn. Aarzel niet om advies te vragen aan je dierenarts.
Succes!