Mijn puppy heeft veel pijn na zijn eerste vaccinatie!
De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.
Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.
Mijn kleine mini chihuahua van 2,5 maand oud
Gilt het uit van de pijn na zijn eerste inenting en de chip
Vandaag om 15:00 uur gedaan
oef
Om even te antwoorden: alles gaat goed en een stuk beter nu. De twee dagen na zijn vaccinatie had hij wel wat pijn, maar dat is normaal hoor. Hij was gewoon moe, dus je hoeft je geen zorgen te maken 👍🏻😊
Om even te antwoorden: alles gaat goed en veel beter. De twee dagen na zijn vaccinatie had hij wat pijn, maar dat is normaal hoor, hij was gewoon moe. Je hoeft je geen zorgen te maken 👍🏻😊
Goedenavond, ik schrijf dit omdat ik me echt ontzettend zorgen maak om mijn kleine chihuahua van 4 maanden... ik zit in hetzelfde schuitje als Lila994.
Vandaag heeft mijn hondje Bambi zijn tweede inenting gehad. De dierenarts heeft hem in de huid aan de achterkant van zijn dij geprikt (ik weet even niet meer of het links of rechts was). Ik durf hem nu niet eens meer aan te raken, want hij jankt zodra hij probeert te bewegen of te lopen, of zelfs als ik hem alleen maar probeer te aaien. Ik zou graag willen weten of dit normaal is, want de eerste inenting is door de fokker gedaan en dit was de eerste keer dat ik zelf met hem ging voor zijn tweede prik. Ik weet niet of het normaal is dat hij zich zo slecht en verdrietig voelt en zoveel pijn heeft dat hij niet eens meer kan bewegen of lopen...
Hij ligt nu lekker warm bij me in bed omdat hij niet kan bewegen. Ik maak me echt heel erg zorgen en het doet me veel verdriet om hem zo te zien. Heeft iemand tips of kan iemand me vertellen of het normaal is dat hij zoveel pijn heeft dat hij niet meer beweegt? Moet ik terug naar de dierenarts?
Alvast bedankt.
Groetjes, Kelly
@Jador ja, ik snap het. Hij heeft tot nu toe geslapen en het gaat nu echt een stuk beter!
@docline haha, dat wordt nog lastig dan, want we zitten hem nu al constant op z'n lip, maar omdat hij zoveel pijn had was het nu nóg erger. Als hij het fijn vond, zal hij het vast vaker willen denk ik ^^
Als hij is geprikt op een plek waar niet zoveel 'vlees' zit, kan elke prik pijnlijk zijn.
Aan de andere kant: als hij heeft gemerkt dat dat gekerm van de pijn jouw medelijden opwekte en je daardoor extra attent op hem was, reken er dan maar op dat hij zich bij elk klein pijntje in de toekomst flink gaat aanstellen LOL
Een vaccinatie doet geen pijn. Hooguit wat gevoeligheid op de plek van de prik en soms ontstaat er een klein bultje, maar meer ook niet. Honden hebben er meestal verder niet echt last van. Ik merkte de volgende dag wel wat lichte diarree, maar of dat nou echt door de prik kwam...
@Jador om eerlijk te zijn weet ik niet precies waar, ik weet alleen dat zijn linkerkant echt heel erg pijn doet en dat hij zijn linkerpootje steeds ingetrokken houdt van de pijn... Sorry als ik het niet zo duidelijk uitleg als ik zou willen!
Hij slaapt nu, dus ik wacht tot morgen en als hij dan nog steeds zoveel pijn heeft, volg ik je advies op en neem ik contact op met een andere dierenarts!
Maar is het eigenlijk wel normaal dat hij zoveel pijn heeft? :(
#ZorgenVanEenBeginner! 🤧
Nou, dat heb ik echt nog nooit gezien, een vaccinatie in een poot! Nieuwe techniek?!? Net als bij mensen vaccineren ze direct in het spierweefsel, intramusculair, in een vlezig deel (bil of arm) en bij honden in de ******. Ik hoop dat je dierenarts met deze prik geen zenuw heeft geraakt.
Wat zeker is: probeer vooral niet zelf een pijnstiller te geven, en al helemaal geen paracetamol, dat is hartstikke giftig voor een hond.
En raadpleeg morgen een andere dierenarts als het niet beter gaat. Arme kleine kerel...