Hoi allemaal! 😁
Voordat ik begin: ik weet dat er waarschijnlijk al een hoop soortgelijke posts op dit forum staan, en dat ik zelf ook al eens een vergelijkbaar onderwerp heb geplaatst.
Toch zou ik graag wat nieuwe meningen over dit probleem horen, en vooral een echte oplossing vinden.
Het zit dus zo: mijn pup van bijna 3 maanden krijgt het maar niet voor elkaar om op straat zijn behoefte te doen. En met straat bedoel ik zowel drukke plekken als hele rustige plekjes waar bijna niemand komt.
Zijn behoefte doet hij of binnen, of op het gras wanneer we in het park of in de natuur wandelen.
Ik denk dat hij het zindelijk worden wel snapt; als hij het binnen doet, zie ik dat het niet voor z'n plezier is en dat hij het liever buiten zou doen.
De reden dat ik dit bericht plaats, is omdat ik gewoon geshockeerd ben door wat er net gebeurde met mijn pup... Ik zal het even uitleggen:
Vandaag probeerde ik precies op het juiste moment te wachten, wanneer hij echt hoge nood heeft. Dus op het moment dat hij piept en zijn kontje laat zakken om te plassen of te poepen.
Na een tijdje zakte hij door zijn pootjes om te poepen. Ik heb hem toen snel opgetild en hem direct mee naar buiten de straat op genomen zodat hij daar zijn gang kon gaan.
Ik had me er al op ingesteld dat het wel even kon duren, dus mentaal was ik er klaar voor.
Maar nu snap ik er echt niks meer van! Ik ben 1 uur en 50 minuten buiten gebleven zonder dat hij één drol heeft gedraaid! Terwijl hij thuis, sorry voor de uitdrukking, de drol al bijna zag hangen en hij zelfs piepte zo van "Snel, snel, ik moet heel nodig".
Ik snap er echt niks van, ik heb hem buiten gestimuleerd, met hem gespeeld en hem enthousiast gemaakt zoals me was aangeraden, maar helemaal niks. Ik vind het ongelofelijk, hij heeft nu al sluitspieren van beton...
Hebben jullie wel eens een vergelijkbaar probleem gehad? Hoe ging het zindelijk maken bij jullie?
Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.