Grommen als hij ligt

?
Anonieme gebruiker Pictogram dat de vlag voorstelt Frans
Rapporteren

Hoi allemaal! :)

Sinds een tijdje gromt mijn pup van 5 maanden naar me als hij ligt en ik wil dat hij ergens anders heen gaat. Ik zal het even uitleggen.

Soms, als we terugkomen van een wandeling, net voordat we de voordeur van mijn appartement binnengaan, gaat mijn hond liggen en wil hij niet meer bewegen. Meestal gebruik ik dan wel iets wat hij lekker vindt om hem mee te krijgen, maar soms werkt dat niet en weigert hij naar binnen te gaan, omdat hij daar gewoon lekker ligt.

Dan zit er niets anders op dan hem op te tillen, maar als ik dat doe, begint hij behoorlijk hard naar me te grommen en pakt hij mijn arm in zijn bek, zonder me echt pijn te doen. Ik denk dat hij een waarschuwing wil geven in de trant van: 'Zet me nu meteen neer!'.

Op dat moment schiet ik elke keer in de lach, want het lijkt echt op een klein eigenwijs kind. Hierdoor lukt het me soms niet eens om hem op te tillen, omdat ik gewoon geen kracht meer heb van het lachen. Maar goed, dat even terzijde.

Ik vraag me dus af:

- Aangezien ik niet kan toegeven aan de eisen van meneer, zou dit na verloop van tijd in agressie kunnen veranderen? Zou hij me op een dag echt kunnen bijten?

Ter info: ik denk dat ik een heel goede band heb met mijn pup, ik speel veel met hem en respecteer hem echt als hond. Ik denk dat we een fijne klik hebben, dus vandaar :)

Bedankt voor jullie reacties!

Vertaald Frans
icon info

De inhoud van het forum wordt soms vanuit een andere taal vertaald en berichten kunnen betrekking hebben op landen met andere dierenwetten. Doe je onderzoek voordat je beslissingen neemt.

Omdat het forum automatisch door AI wordt vertaald, kunnen de vertalingen fouten bevatten.

Editor laden

Schrijf je bericht en upload een foto als je dat wilt. Wees beleefd in je uitwisselingen

Je bericht zal zichtbaar zijn voor alle leden van het internationale Wamiz-forum.

12 antwoorden
Sorteren op:
  • Bekijk eerdere opmerkingen
  • ?
    Rapporteren

Ik denk dat in lachen uitbarsten, ook al vind je de situatie grappig (hoewel blijkbaar niet, anders was je hier niet!), je geloofwaardigheid aantast! Op die manier geef je je puppy niet de boodschap mee dat jij de baas bent... Zo ziet hij het of als een spelletje, of als een kans om zijn eigen willetje door te drijven! 😉

Vertaald Frans
    ?
    Rapporteren

Hoi,

Misschien vindt hij dat de wandeling te kort was... Die van mij doet dat ook als hij geen zin heeft om naar binnen te gaan.

Oplossing 1: ga wat langer naar buiten. Als hij daarna lekker ergens wil gaan liggen, zal hij waarschijnlijk makkelijker mee naar binnen gaan.

Oplossing 2: wees in dit geval een beetje streng, want hij is niet degene die bepaalt.

Vertaald Frans
  • 12 reacties van 12

• Heb je een vraag? Of wil je een ervaring delen? Schrijf een bericht!