Hoi allemaal! :)
Sinds een tijdje gromt mijn pup van 5 maanden naar me als hij ligt en ik wil dat hij ergens anders heen gaat. Ik zal het even uitleggen.
Soms, als we terugkomen van een wandeling, net voordat we de voordeur van mijn appartement binnengaan, gaat mijn hond liggen en wil hij niet meer bewegen. Meestal gebruik ik dan wel iets wat hij lekker vindt om hem mee te krijgen, maar soms werkt dat niet en weigert hij naar binnen te gaan, omdat hij daar gewoon lekker ligt.
Dan zit er niets anders op dan hem op te tillen, maar als ik dat doe, begint hij behoorlijk hard naar me te grommen en pakt hij mijn arm in zijn bek, zonder me echt pijn te doen. Ik denk dat hij een waarschuwing wil geven in de trant van: 'Zet me nu meteen neer!'.
Op dat moment schiet ik elke keer in de lach, want het lijkt echt op een klein eigenwijs kind. Hierdoor lukt het me soms niet eens om hem op te tillen, omdat ik gewoon geen kracht meer heb van het lachen. Maar goed, dat even terzijde.
Ik vraag me dus af:
- Aangezien ik niet kan toegeven aan de eisen van meneer, zou dit na verloop van tijd in agressie kunnen veranderen? Zou hij me op een dag echt kunnen bijten?
Ter info: ik denk dat ik een heel goede band heb met mijn pup, ik speel veel met hem en respecteer hem echt als hond. Ik denk dat we een fijne klik hebben, dus vandaar :)
Bedankt voor jullie reacties!